det är så att jag hade tänkt byta ut min sletna oljedrickande och läckande b20 mot en renoverad jag har i garaget, den är dock inte ihopsatt än, då jag inte har orkat (läs: har råd) att köpa packningar o packboxar, samt att jag behöver en ny styrning till toppen, ska fixa lite mer med den oxå..
vad är det för kul med denna motor som ska i då? jo, det ska jag säga att det är en vanlig b20 med F-kam och portad topp hittills, det som komma skall är att jag ska lätta lyftarna och svänghjulet ca 1,5 kg, skaffa dubbla SU och eventuellt plana toppen, det är väl så den kommer se ut,
toppen har jag portat själv bara för att testa, fick dock ett tips av en kille idag, han hade köpt E-motorns grenrörs packning och lagt den på och ristat av för hålen sen portat efter det, ska nog testa det!
kraftigare generator kommer oxå leta sig dit från en b230A, samt även startmotorn från den..
men nu är det så att idag när jag körde hem från min praktik, så var det blött, och jag skulle sladda lite, det gick att sladda men sen började bilen gunga när man gasade och släppte gasen, det har den gjort innan och jag trodde det var dåliga bussningar, men den lät väldigt illa oxå, så jag stannade till och kollade under för att kunna se om det var något fel, jag såg inget och rulade vidare hem i sakta mak..
väl hemma så körde jag in bilen i garaget, och löft upp bakänden på den och la mej under och kollade, snurrade lite på hjulen och såg att vänster bakhjul inte snurrade, jippi trasig bakaxel, men sen såg jag att kardanen snurrade, så jag höll fast den och snurrade igen, jippi inte trasig bakaxel

men jag kollade runt lite och såg var jag tror att oljudet kommer ifrån, länkarms infästningen i karossen på högersidan är lite dålig, eller mycket dålig för att vara korrekt, momentstaget är helt löst, och länkarmen håller på att lossna, detta på grund av rost, kul.. NOT! så imorn kommer jag att låna min mors bil till praktiken och sen ska jag låna ihop lite verktyg för att kunna lossa länkarmen för att svetsa ihop fästet... sen är det massa annan rost som ska lagas och växellådan ska nog få sig en översyn då ettans växel är lite trög att få i..
det är väl vad jag har att berätta..