Turbo V8 funderingar

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
Jonas L
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 17, 2003 2:33 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Jonas L »

Tryck genom holley förgasaren, går fint. Gör likadant på en pantera med gott resultat. billigt med delar till dom oxå. lättmekat. Enkelt att borra/ta loss munstycken och metering blocket.
Kolla på www.turbomustangs.com oxå där finns mycket fina tips o.sv.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jens Gustavsson skrev:
mattias skrev:Andre "Helan" Sandström har en "kakburk" med en Holley i sin PV med V8. Funkade bra men behövde lite tuning, den drack lite mycket soppa vid vardagskörning.
det finns ingen anledning att den ska ta mer soppa med en stor turbo och förgasare. men man måste byta munstycken nåra gånger för att hitta rätt på samma vis som man måste köra och mappa nåra gånger med insprutning. jag tror inte helan har bestyckat så mycke.
Nej exakt, som jag sa.. den behövde lite tuning.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

Jens Gustavsson skrev:
mattias skrev:Andre "Helan" Sandström har en "kakburk" med en Holley i sin PV med V8. Funkade bra men behövde lite tuning, den drack lite mycket soppa vid vardagskörning.
det finns ingen anledning att den ska ta mer soppa med en stor turbo och förgasare. men man måste byta munstycken nåra gånger för att hitta rätt på samma vis som man måste köra och mappa nåra gånger med insprutning. jag tror inte helan har bestyckat så mycke.


Ja som sagt inget är bestämt i nuläget först ska block låda osv. göras i ordning men man får väl se hur det funkar för Halling med sin holley om det funkar bra så är det ju ingen omöjlighet 8) Jens hur verkar holleyn vara att trycktäta??
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

Fått nån klarhet om hur holley förgasaren går att trycktäta eller ej??
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

mr_horsi skrev:Fått nån klarhet om hur holley förgasaren går att trycktäta eller ej??
det är inga större problem. om du ger mig alla data på din motor så kanse jag har tid senare i vinter att bygga i hop en turbo holley.
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

har nu bestämt mig efter en genomgång av holleyn så får det bli insprutning istället :D det blir nog bra då får man lära sig om det oxå :D
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

tror ni en eller två gt 45 or skulle funka dom e ju stora verkar vara rätt peng på dom iaf :D
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

jag tror du skulle komma undan mycket besvär med en förgasare, dessutom blir det mycket snyggare. funktionen är väl beprövad dessutom, dom där nya insprutningssystemen har många barnsjukdomar som man gärna vill att nån annan får bota i några år till :)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Vi kör VEMS på Wiklunds gröna 142:a (sågs på sista Blackrace), men bara för tändningen, avgastemp - och självklart bredbandslambdan. ;)
Han kör alltså fortfarande förgasare, det är en bra kombination det också, så det kallas kanske inte för "insprutning" i det här fallet utan "tändbox" om man så vill.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

dezzan skrev:jag tror du skulle komma undan mycket besvär med en förgasare, dessutom blir det mycket snyggare. funktionen är väl beprövad dessutom, dom där nya insprutningssystemen har många barnsjukdomar som man gärna vill att nån annan får bota i några år till :)
själv så tycker jag inte att en förgasare är snyggare men smaken är ju som baken så är jag väldigt inne på att få testa en insprutning tror bara att det kan bli bra :lol:
Skriv svar