Dellorto, Weber, trycka eller suga?
sabaton91
Forumsberoende
Inlägg: 1174 Blev medlem: ons feb 25, 2009 1:51 pm
Ort: Nälden/Östersund
Inlägg
av sabaton91 » fre mar 12, 2010 4:52 pm
Som rubriken låter så undrar jag om originalförgasar'n på B230K'n går att trycksätta eller om man ska byta till förgasare+insug från 230A..
vill veta innan jag köper bilen nämnligen, all hjälp är välkommen
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Sn@keSh!T Performance
För mycket laddtryck
Inlägg: 137 Blev medlem: ons maj 27, 2009 8:53 pm
Ort: Snart i ett dike nära dig
Inlägg
av Sn@keSh!T Performance » fre mar 12, 2010 5:47 pm
Jag vet inte säkert, men med tanke på att förgasaren är vaccum styrd så låter det som en väldigt dum idé
I'm not totaly worthless, I can be used as a bad exempel
sabaton91
Forumsberoende
Inlägg: 1174 Blev medlem: ons feb 25, 2009 1:51 pm
Ort: Nälden/Östersund
Inlägg
av sabaton91 » lör mar 13, 2010 10:24 pm
aha, de va då synd
då får man leta efter insug o gasare från 230A då jag hört de ska va bra att trycksätta
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Sn@keSh!T Performance
För mycket laddtryck
Inlägg: 137 Blev medlem: ons maj 27, 2009 8:53 pm
Ort: Snart i ett dike nära dig
Inlägg
av Sn@keSh!T Performance » sön mar 14, 2010 10:53 am
Köp annars en weber 36a och sätt på K insuget. Passar perfekt har jag hört
I'm not totaly worthless, I can be used as a bad exempel
sabaton91
Forumsberoende
Inlägg: 1174 Blev medlem: ons feb 25, 2009 1:51 pm
Ort: Nälden/Östersund
Inlägg
av sabaton91 » sön mar 14, 2010 4:12 pm
tackar för tipset, får ta o kolla upp de
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!