Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
Helgen har gått åt till att fixa LT31:a för det mesta men även lite Powerglide skruva blev det.
Pumpen är på plats och alla spel är shimsade och klara

Ventilhuset isärskruvat och inspekterat, ska nu byggas om till Pro Tree transbrake.

Pumpen primad och verkar funka fint. Så nu saknas bara ventilhuset.

Pumpen är på plats och alla spel är shimsade och klara


Ventilhuset isärskruvat och inspekterat, ska nu byggas om till Pro Tree transbrake.

Pumpen primad och verkar funka fint. Så nu saknas bara ventilhuset.

- Thomas Palmgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 204
- Blev medlem: sön okt 28, 2007 10:33 pm
- Ort: Nordmaling
Jo så står det tidigare i tråden i alla fallT-27 skrev:Kommer du köra kylningen med de grova slangarna på tråget och med en separat pump eller ?Blom skrev:Nu sitter lådan i bilen.
Har även börjat med att placera ut tomatlådekylaren och dra lite slang.
Såg du pluggat originalkylanslutningarna
MVH Mats
Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Jepp det stämmerT-27 skrev:Kommer du köra kylningen med de grova slangarna på tråget och med en separat pump eller ?Blom skrev:Nu sitter lådan i bilen.
Har även börjat med att placera ut tomatlådekylaren och dra lite slang.
Såg du pluggat originalkylanslutningarna
MVH Mats

Men plugga inte oljekylarhålen om inte pumpen i lådan är byggd för det. då kan du trycka sönder axial lagren i motorn.
då är det bättre att bara göra en loop på slangen istället.
Skruvat lite mer idag.
Har fått oljekylaren på plats och även pumpen

Här smyger slangarna fram till lådan

Kanon bra med löstsagbar plåt så man lätt kommer åt att skruva 4 länk.
Här syns även till vänster var jag ska borra hål och sätta fläkt för tomatlådekylaren.

Nu är det inte mycket kvar
ska dras lite el till pumpen och till transbraken här näst sen är det nog dax för start igen
Har fått oljekylaren på plats och även pumpen


Här smyger slangarna fram till lådan

Kanon bra med löstsagbar plåt så man lätt kommer åt att skruva 4 länk.
Här syns även till vänster var jag ska borra hål och sätta fläkt för tomatlådekylaren.

Nu är det inte mycket kvar

ska dras lite el till pumpen och till transbraken här näst sen är det nog dax för start igen

Skruva å skruva ser mest kattsnaror lite bättre än så kan du..... 
Är det där genomskinliga plastgrunkan ett filter eller...
Sitter allt i hjulhuset eller??

Är det där genomskinliga plastgrunkan ett filter eller...
Sitter allt i hjulhuset eller??
Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

hehe, jo men pumpen sitter med skruv, och sen så måste man ju skruva på AN kopplingarnaTian skrev:Skruva å skruva ser mest kattsnaror lite bättre än så kan du.....
Är det där genomskinliga plastgrunkan ett filter eller...
Sitter allt i hjulhuset eller??

Men jag ska sätta kylaren med skruv sen också när jag har kapat upp hålet för fläkten.
Ja, plast grunkan är ett slags filter.
jo det sitter i / framför hjulhuset.
hoppas bara det inte blir för mycket gummi i kylaren.
Men förhoppningsvis hjälper fläkten till att hålla det lite renare iaf.