Volvo 142 - 4-skivig Wankelmotor - På egna hjul!
Det där ser ut som en barnlek vi kör 2m axlar på jobbet med dia 200mm.
Nu vet jag inte vilka toleranser och rundhets krav du skall hålla men jag hade kört den grovt klart, sen spänt den mellan två drivna dubbar, vi har gjort tester och svarva på tusendelen och 0 i orundhet och 0 i kast mellan svaravde lägen.
Ett tips men du löser det säkert:)
Nu vet jag inte vilka toleranser och rundhets krav du skall hålla men jag hade kört den grovt klart, sen spänt den mellan två drivna dubbar, vi har gjort tester och svarva på tusendelen och 0 i orundhet och 0 i kast mellan svaravde lägen.
Ett tips men du löser det säkert:)
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Allt är en barnlek för den som kanGöte skrev:Det där ser ut som en barnlek vi kör 2m axlar på jobbet med dia 200mm.
Nu vet jag inte vilka toleranser och rundhets krav du skall hålla men jag hade kört den grovt klart, sen spänt den mellan två drivna dubbar, vi har gjort tester och svarva på tusendelen och 0 i orundhet och 0 i kast mellan svaravde lägen.
Ett tips men du löser det säkert:)

Vi svarvar axlar på 3000mm och dia 100mm i SS2387 i manuell svarv på dagarna


Det enda som är besvärligt här är att detaljen är excentrisk redan från början och det blir lite slagigt.
Har inga drivna dubbar, men löser det nog ändå hoppas jag.
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658






En liten bonusbild på en annan wankel jag håller på med ibland

10CC luftkyld modellmotor

Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Bara för att vara lite drygGöte skrev:Det där ser ut som en barnlek vi kör 2m axlar på jobbet med dia 200mm.
Nu vet jag inte vilka toleranser och rundhets krav du skall hålla men jag hade kört den grovt klart, sen spänt den mellan två drivna dubbar, vi har gjort tester och svarva på tusendelen och 0 i orundhet och 0 i kast mellan svaravde lägen.
Ett tips men du löser det säkert:)

Så länge inte biten rör sig när man svarvar så blir den rund, och utan kast.

Svårt att svarva om den inte rör sigHanky skrev: Bara för att vara lite dryg![]()
Så länge inte biten rör sig när man svarvar så blir den rund, och utan kast.

Ännu drygare

Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Två teasers... kommer mer senare!




Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Nu är mittendelen klar för slipning!
Äntligen! Nu kan man sova gott inatt. Bara resten kvar nu, men det svåra är gjort!
Kommer en liten film senare oxå


Äntligen! Nu kan man sova gott inatt. Bara resten kvar nu, men det svåra är gjort!
Kommer en liten film senare oxå



Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Någon moderator kanske kan hjälpa mig att lägga in filmen direkt i tråden istället för en tråkig länk 
Här är delar av helgens arbete!
http://www.youtube.com/watch?v=aTiGFqly-CI

Här är delar av helgens arbete!
http://www.youtube.com/watch?v=aTiGFqly-CI
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

- Mickexpress
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
fränt! ser ju hur bra ut som hellst även om man inte har koll på wankel för 5 öre.. hoppas det funkar som du tänkt dig.
börjar bli jävligt sugen på att skruva nu jag oxå men har en hel del arbete kvar innan man kan sätta igång med det, men det går väll iaf sakta framåt med tiden..
har du räknat med att få kärran körbar iår? du verkar jobba på bra!
instämmer på att det är awEsome (drygast) att du orkar när du precis byggt klart verksta'n
börjar bli jävligt sugen på att skruva nu jag oxå men har en hel del arbete kvar innan man kan sätta igång med det, men det går väll iaf sakta framåt med tiden..
har du räknat med att få kärran körbar iår? du verkar jobba på bra!

instämmer på att det är awEsome (drygast) att du orkar när du precis byggt klart verksta'n