Turbokoftan's 528 Turbo -91, 567whp/739Nm @ 1,6bar
-
- Alltid på trycket
Jajamen det känns bra
Idag kom jag till insikt att bilen min är riktigt fräsch, kan inte ha gått många vintrar här i sverige då den är i det närmaste 99% rostfri. Vilket märktes då man tog ner bakvagnen idag. Importerad -98 och köpt av mig -07, av att döma av livet den levde hos tidigare ägare så gick den nog inte så ofta överhuvudtaget, oavsett årstid
Blocketbild från 2006:

Spana in dekoren och klädseln

Och en bonusbild från 2009:

Idag kom jag till insikt att bilen min är riktigt fräsch, kan inte ha gått många vintrar här i sverige då den är i det närmaste 99% rostfri. Vilket märktes då man tog ner bakvagnen idag. Importerad -98 och köpt av mig -07, av att döma av livet den levde hos tidigare ägare så gick den nog inte så ofta överhuvudtaget, oavsett årstid

Blocketbild från 2006:

Spana in dekoren och klädseln

Och en bonusbild från 2009:

- lord_nordkvist
- Forumsberoende
-
- Alltid på trycket
Danke =)tjmop skrev:looking good. koffe boy.
Är bilen helt nerriven nu elller?
Hör av dig om du befinner dig i garaget något nu i veckan. så man får komma förbi å glutta lite. Hörs hej
Jo nästintill, tråkigt att man inte hunnit längre så det blir nog session..
Men kan slå en signal i veckan då jag åker ner!
Tackar! Tyvärr har det väl gått rätt segt på slutet, det var trist att bakvagnen visade sig vara i ett sådant dåligt skick när den revs ner. Drog ut rätt bra på tiden med allt strul kring den.lord_nordkvist skrev:dehär eju ett projekt som alltid är kul att följa.. händer alltid någe fuffens såfort man vänder ryggen till![]()
det är ett abnormt grenrör du har.. ska bli intressant att följa upp som sagt när den är färdig å höra hur allt lirar.. keep up the good work
Ja, det blir intressant att se hur det funkar.. För det måste det göra. Men det lär komma ett utförligt utlåtande om det senare

Jag hade planer på att bli klar till 1:a maj, men det ser ut att bli uppskjutet med nuvarande tempo och allt som kommit till.. Men vem vet, kan ju bli ett tokryck i princip när som helst

-
- Alltid på trycket
Blev ett pass igår, monterade nya handbromswierar i bilen och bytte de bromsslangar som förbinder karossen med bakaxelbalken. Gick superbra, var lite orolig för de slangarna tidigare så jag inte skulle åka på att kapa/kona om rören eller måsta byta rören hela vägen fram, men dom var fräsch så det var inga problem.
Tänkte montera bakaxel efter det, men kom då på att jag glömt köpa olja då jag var på Mekonomen o hämtade ut bromsdelarna :S
Så det blir oljefyllning imorgon.
Sedan vill jag tacka Fredrik Mehlin och Chrisitan Wigh för tillverkningen av denna pryl som kommer underlätta otroligt vid inpassningen av nya kopplingen. Kopierad "Sävar-uppfinning" som blev riktigt bra! Ena klockan går till 100- och den andra 400bar; one for grandma and one for me

Idag blir de mer skruvning, ingen aning vad jag ska göra.. Men något blir de nog
Hejs
Tänkte montera bakaxel efter det, men kom då på att jag glömt köpa olja då jag var på Mekonomen o hämtade ut bromsdelarna :S
Så det blir oljefyllning imorgon.
Sedan vill jag tacka Fredrik Mehlin och Chrisitan Wigh för tillverkningen av denna pryl som kommer underlätta otroligt vid inpassningen av nya kopplingen. Kopierad "Sävar-uppfinning" som blev riktigt bra! Ena klockan går till 100- och den andra 400bar; one for grandma and one for me

Idag blir de mer skruvning, ingen aning vad jag ska göra.. Men något blir de nog

Hejs
-
- Alltid på trycket
Japp, en hel del skruvning har det blivit i påsk. Bland annat bättringsmålat min brukis lite och bytt stötdämpare bak på den, samt frontspoiler till "sommar-fronten".
Får tacka Thomas "Tjompen" Hultman för lite bilder också:
Önskvärd "Ride-hight"

Bild på grenröret, blästring fortfarande kvar på det:

Fyllde diffen med olja ikväll och lyfte upp bakvagnen så nu sitter den på plats, bara lite bromsmek kvar nu. Väntar på en omgång bromsbelägg från bromsmannen.se

Fick hjälp av Fredrik Melin att fräsa fram en fläns till spjällhuset, tack så mycket!

Gjorde som raggarna innan jag hängde upp axeln, målade lite linjer på drivaxlarna och även kardanet som jag också monterade ner ikväll.

Får tacka Thomas "Tjompen" Hultman för lite bilder också:
Önskvärd "Ride-hight"

Bild på grenröret, blästring fortfarande kvar på det:

Fyllde diffen med olja ikväll och lyfte upp bakvagnen så nu sitter den på plats, bara lite bromsmek kvar nu. Väntar på en omgång bromsbelägg från bromsmannen.se

Fick hjälp av Fredrik Melin att fräsa fram en fläns till spjällhuset, tack så mycket!

Gjorde som raggarna innan jag hängde upp axeln, målade lite linjer på drivaxlarna och även kardanet som jag också monterade ner ikväll.

-
- Ganska mycket laddtryck
-
- Alltid på trycket
-
- Alltid på trycket