knotans 360, verision 3
beror på vem som handlar å från vart242 skrev:lite nyfiken skall du renovera t04e turbon och sätta i 360 lager
vad kostar ett sånt kitt?
har 2st t04e som behöver renoveras därav denna fråga
Mvh
Robban

jag brukar köpa 360 graders lagerkitt för allt mellan 600-1000kr per kitt.
var ett tag sen jag handlade nu men skulle tippa på 600 + frakt/moms om man nu åker på de.
finns ännu billigare med om man har kontackter, men kolla tex stylingshopen.se
idag har jag var en heldag på mantorp. åkte själv nissan primera
men va en del andra fräna åk så man kunde smussla med sej på en åktur mellan varven,.
polaren va där å körde sin 550whp e46 m3a, sen en annan viperkompressor 830 hästars
primeran skämdes lite hehe
stannade på vägen hem å hämtade en tial WG , tack ante
madmange hade visst rör/böjjar låg å erikrydell sponsrar med skurna flänsar
nytt grenrör borde vara klart inom en vecka å turbon monterad....
fudnerar bara på om man ska köra på 2.5" avgaset å bara ha 3-3.5" DP för å få ner ljudet lite iom sidepie. eller om man ska bygga helt nytt avgas med
pratade lite med AG:s som ska mappa bilen, dem tycklte jag skulle köra med både dubbla kompressortmappar och turbomappar som styr varsin soppamapp via en enda strömbrytare...
vore trevligt som faan, men vilken tid det ska ta att få allt att lira i programeringstid
jag nöjjer mej nog med bara en strömbryare som styr turbons maxladd till en början så bara köra en tryckkompåenerings på den soppamappen...
idag har jag var en heldag på mantorp. åkte själv nissan primera

men va en del andra fräna åk så man kunde smussla med sej på en åktur mellan varven,.
polaren va där å körde sin 550whp e46 m3a, sen en annan viperkompressor 830 hästars

stannade på vägen hem å hämtade en tial WG , tack ante

madmange hade visst rör/böjjar låg å erikrydell sponsrar med skurna flänsar

nytt grenrör borde vara klart inom en vecka å turbon monterad....
fudnerar bara på om man ska köra på 2.5" avgaset å bara ha 3-3.5" DP för å få ner ljudet lite iom sidepie. eller om man ska bygga helt nytt avgas med

pratade lite med AG:s som ska mappa bilen, dem tycklte jag skulle köra med både dubbla kompressortmappar och turbomappar som styr varsin soppamapp via en enda strömbrytare...
vore trevligt som faan, men vilken tid det ska ta att få allt att lira i programeringstid

jag nöjjer mej nog med bara en strömbryare som styr turbons maxladd till en början så bara köra en tryckkompåenerings på den soppamappen...
Senast redigerad av knotan den tis apr 13, 2010 8:58 pm, redigerad totalt 1 gånger.
samma som sist du frågade för ett par dagar sent04E
57mm inducer tror jag det var, ca 60mm exducer, 1.04 lr va dte nu va för AR (strax över 1 ialafall)

borde vara rätt lagom för mellan 450-500 häst på min motor å dra uppåt 8000 utan att strypa med alt för mycket motryck...
paralellkoppling med kompressorn då... dvs kompressorn kopplas bort vid ett angivet tryck via sprutet.
hehe skyller på ölenknotan skrev:samma som sist du frågade för ett par dagar sent04E
57mm inducer tror jag det var, ca 60mm exducer, 1.04 lr va dte nu va för AR (strax över 1 ialafall)![]()
borde vara rätt lagom för mellan 450-500 häst på min motor å dra uppåt 8000 utan att strypa med alt för mycket motryck...
paralellkoppling med kompressorn då... dvs kompressorn kopplas bort vid ett angivet tryck via sprutet.

- MotorKnyttet
- För mycket laddtryck
nej beställde hem lite lagerdelar å skit från japan direkt så dem tar nog ett tag till... men det sitter flong nya lager i snurran nu dock bara 270 lager så dem får gå till en början så byter jag vartefter. är ju bara släppa på coren å byta lager medans allt annat sitter kvar så det går ju fort...
la in en order till vattenskärningen nu på flänsarna till turbon å ska ställa mej i svarven efter lunch å fixxa v-bandsanslutingar till WG en...
la in en order till vattenskärningen nu på flänsarna till turbon å ska ställa mej i svarven efter lunch å fixxa v-bandsanslutingar till WG en...