Problem med oljetrycksmätare.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Problem med oljetrycksmätare.
Hejsan folket!
Har köpte 3st "backlight" mätare till min bil, tror dom heter så.
Så här ser dom iaf ut:
http://www.sehlstedt.nu/peppe/media/323tic/136.JPG
Har dock ett rätt jobbigt problem nu, kopplade in givarna ikväll.
Alla ser ut att funka förutom oljetrycksmätaren som slår i botten direkt man ger ström till mätarna ( via batteriladdare för att testa )
Vad brukar det känneteckna? Någon som har några tipps? Har kollat och följs elschemat som följde med dessa sötnosar och kan inte begripa vad som är fel.
Har köpte 3st "backlight" mätare till min bil, tror dom heter så.
Så här ser dom iaf ut:
http://www.sehlstedt.nu/peppe/media/323tic/136.JPG
Har dock ett rätt jobbigt problem nu, kopplade in givarna ikväll.
Alla ser ut att funka förutom oljetrycksmätaren som slår i botten direkt man ger ström till mätarna ( via batteriladdare för att testa )
Vad brukar det känneteckna? Någon som har några tipps? Har kollat och följs elschemat som följde med dessa sötnosar och kan inte begripa vad som är fel.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Måset kika på om någon har en givare över. Allt är säkrat till mätarna enl. kopplingschema även.AFFE skrev:Skumt värkar ju nästan som att det någon av grejerna som e trasig
Om du kopplar bort givaren vad händer då ? Du har ingen annan givare el någon att låna av å se vad som händer
Kanske givaren som är pajj? Vet inte vad det är för givare måste ju vara rätt modell också.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Jasså?M10 skrev:Bristfällig kvalisort... en kompis har en likadan mätare och den vägrar visa över 1 bars oljetryck
Det låter ju inte allt för roligt må jag säga, då är ju största frågan om det är mätaren eller givaren som är trasig.
Har du någon susning om det?
Dum som jag är har jag inte kvar kvittot men hoppas att kanske få byta den ändå?
Jag uppfattade det som att mätaren gick upp på max när vi lossade kabeln från givaren, så rimligtvis är det fel på givaren.
peppe skrev: Jasså?
Det låter ju inte allt för roligt må jag säga, då är ju största frågan om det är mätaren eller givaren som är trasig.
Dum som jag är har jag inte kvar kvittot men hoppas att kanske få byta den ändå?
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Ja, lär ju kunna vara det.M10 skrev:Jag uppfattade det som att mätaren gick upp på max när vi lossade kabeln från givaren, så rimligtvis är det fel på givaren.
peppe skrev: Jasså?
Mattias skulle komma ikväll, så då kan han säkert mäta mätaren