Volvo 242 -75 //subw000fer

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
DieselHenke
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: sön mar 08, 2009 10:44 pm
Ort: Gällared (Ullared)

Inlägg av DieselHenke »

kul att se ditt arbete va bra det blir :thumbright: nu fick man lite motivtion att jobba sj på mitt rost skåp (245a 82).
Henrik Kullander
0705172354
Diesel Skadad Sen Länge
__Mackee__
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
Ort: Braås (växjö)

Inlägg av __Mackee__ »

FAn vilket jobb och laga allt de där men gött när de är klart :thumbright:
Sen ska jag fan bygga ett liknade utsug i min "lackbox" :D
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

Vilken energi! :thumbright:
Patrik Lindgren
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

Fy tusan va rost du har. Är inte ett dugg avis :wink:
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Kirre skrev:Fy tusan va rost du har. Är inte ett dugg avis :wink:
Inte jag heller. Men kommer bli när den är färdig :hihi:
Chevelle SS -65
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Glufsen Tack :D Ja man måste nog ha gjort det själv för att veta, det går jävligt snabbt i huvet annars ;) hm.. Jag har gjort det här en gång innan, ÄNDÅ går det snabbt som satan i huvudet när jag tänker igenom det :scratch: Men tur är kanske det, annars hade jag väl hängt mig redan vid det här laget :hihi:

DieselHenke Tack :D Hehe, Kul att det motiverar, lätt hänt annars att man blir deprimerad av rost :lol:

__Mackee__ Jo de finns o göra ;) Gör de! Funkar skitbra! Den skapar t.o.m ett litet undertryck i hela garaget, suger i dörrspringan rätt bra om man har dörren lite öppen :thumbright:

Manne Mja de finns väl inget att välja på nu :roll: Envis är jag och det vore ju pinsamt att få posta här att jag gett upp på riktigt ;)

Kirre & Stener Haha det kan jag förstå..
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Japp sätter press på en att ha garagetråd, Därför jag lagt ner min så vågar man slacka någon gång då och då :D
Chevelle SS -65
simpa_volvo
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis apr 14, 2009 7:27 pm
Ort: finspång

Inlägg av simpa_volvo »

känner han som har volvo 242 med corvet motor
Edvard
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: fre nov 20, 2009 9:17 pm
Ort: Linköping/Jönköping

Inlägg av Edvard »

Satan vad du verkar ha energi!

Vart håller du till? Linköping?

Fortsätt rostjobbet, snart ser du det berömda ljuset i tunneln! Men vad du än gör när karossen är hel igen, montera INTE en tung klumpig sexa i bilen!
Finns bättre och billigare svenska metoder att skapa 450hk=)
Sylvan
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: tis okt 06, 2009 8:39 am
Ort: Åmål

Inlägg av Sylvan »

grymmt imponerad av all energi du har :) fortsätt så du.. Mvh
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Edvard skrev:Satan vad du verkar ha energi!

Vart håller du till? Linköping?

Fortsätt rostjobbet, snart ser du det berömda ljuset i tunneln! Men vad du än gör när karossen är hel igen, montera INTE en tung klumpig sexa i bilen!
Finns bättre och billigare svenska metoder att skapa 450hk=)
Där har du fel. Varken bättre eller billigare med ett gammalt rödblock. Inte kör du 450hk med allt original invändigt på en volvo? ;)
Edvard
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: fre nov 20, 2009 9:17 pm
Ort: Linköping/Jönköping

Inlägg av Edvard »

Johnny skrev:
Edvard skrev:Satan vad du verkar ha energi!

Vart håller du till? Linköping?

Fortsätt rostjobbet, snart ser du det berömda ljuset i tunneln! Men vad du än gör när karossen är hel igen, montera INTE en tung klumpig sexa i bilen!
Finns bättre och billigare svenska metoder att skapa 450hk=)
Där har du fel. Varken bättre eller billigare med ett gammalt rödblock. Inte kör du 450hk med allt original invändigt på en volvo? ;)
Vart skrev jag att något om ett rödblock?;)

I trollhättan har det byggts bilar som entusiaster nu plockar ur smått otroligt med hästar per krona...
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Jo men ändå så är M50B25 motorn ganska oslagbar när det gäller budgettrimning på uppmot 450-500 hk.

Dubbla insugskammar, vanos kolvar och ett jävla ladd och du har 500hk med bra register.

Plus att du har väldigt hållbara växellådor som passar bolt-on, istället för att köpa dyra adaptrar eller omsvetsade lådor. Måste tänka på drivlinan också när man räknar på projekten. Finns inga bra och billiga växellådor till Volvo spisar dessvärre som håller för höga effekter och svinkörning.
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Edvard skrev:
Johnny skrev: Där har du fel. Varken bättre eller billigare med ett gammalt rödblock. Inte kör du 450hk med allt original invändigt på en volvo? ;)
Vart skrev jag att något om ett rödblock?;)

I trollhättan har det byggts bilar som entusiaster nu plockar ur smått otroligt med hästar per krona...
Ahh.. Saab alltså, bra skit, men det skär lite i en 242:a alltså. :?

Dessutom är M50 motorn en smidig sak för att vara en sexa, inte som en gammal M30 direkt.
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Stener: Just därför det är bra, så man inte slackar :D

simpa_volvo Nice, går den bra då? ;) någon film att länka till med den? :D

Edvard Mja, lite lust och energi finns väl =) Inte i linköping, ett antal mil från linköping i grannkommunen.
Det blir nog bmw sexan ;) Jag tror inte att jag kan fixa 350hk på billigare vis. Jag har redan bilen med motorn i i princip. Har inte köpt loss den men blir nog inte mer än ett par tusenlappar. Sen tillkommer turbo, intercooler, grenrör och div slangar, tryckrör, och allt sånt. sen får man alltid räkna med lite extra på det.
Men lägg gärna upp förslag på andra "most bang 4 the buck" varianter! ;) :D

Sylvan Will do! :)

Resten av diskussionen Skitbra att ni diskuterar ;) alltid bra med olika perspektiv.
Att det skulle skära sig med saab motor i volvon kan jag inte bry mig mindre om! :lol:

Blir update senare ikväll! Men så länge får ni något att fundera på, Vafan blir det här? ;)
Bild
Bild
Bild
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Skriv svar