Volvo 242 -75 //subw000fer
- DieselHenke
- Lite mer laddtryck
-
- För mycket laddtryck
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Glufsen Tack
Ja man måste nog ha gjort det själv för att veta, det går jävligt snabbt i huvet annars
hm.. Jag har gjort det här en gång innan, ÄNDÅ går det snabbt som satan i huvudet när jag tänker igenom det
Men tur är kanske det, annars hade jag väl hängt mig redan vid det här laget
DieselHenke Tack
Hehe, Kul att det motiverar, lätt hänt annars att man blir deprimerad av rost
__Mackee__ Jo de finns o göra
Gör de! Funkar skitbra! Den skapar t.o.m ett litet undertryck i hela garaget, suger i dörrspringan rätt bra om man har dörren lite öppen
Manne Mja de finns väl inget att välja på nu
Envis är jag och det vore ju pinsamt att få posta här att jag gett upp på riktigt
Kirre & Stener Haha det kan jag förstå..

DieselHenke Tack

__Mackee__ Jo de finns o göra

Manne Mja de finns väl inget att välja på nu

Kirre & Stener Haha det kan jag förstå..
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
-
- För mycket laddtryck
Där har du fel. Varken bättre eller billigare med ett gammalt rödblock. Inte kör du 450hk med allt original invändigt på en volvo?Edvard skrev:Satan vad du verkar ha energi!
Vart håller du till? Linköping?
Fortsätt rostjobbet, snart ser du det berömda ljuset i tunneln! Men vad du än gör när karossen är hel igen, montera INTE en tung klumpig sexa i bilen!
Finns bättre och billigare svenska metoder att skapa 450hk=)

-
- Ganska mycket laddtryck
Vart skrev jag att något om ett rödblock?;)Johnny skrev:Där har du fel. Varken bättre eller billigare med ett gammalt rödblock. Inte kör du 450hk med allt original invändigt på en volvo?Edvard skrev:Satan vad du verkar ha energi!
Vart håller du till? Linköping?
Fortsätt rostjobbet, snart ser du det berömda ljuset i tunneln! Men vad du än gör när karossen är hel igen, montera INTE en tung klumpig sexa i bilen!
Finns bättre och billigare svenska metoder att skapa 450hk=)
I trollhättan har det byggts bilar som entusiaster nu plockar ur smått otroligt med hästar per krona...
Jo men ändå så är M50B25 motorn ganska oslagbar när det gäller budgettrimning på uppmot 450-500 hk.
Dubbla insugskammar, vanos kolvar och ett jävla ladd och du har 500hk med bra register.
Plus att du har väldigt hållbara växellådor som passar bolt-on, istället för att köpa dyra adaptrar eller omsvetsade lådor. Måste tänka på drivlinan också när man räknar på projekten. Finns inga bra och billiga växellådor till Volvo spisar dessvärre som håller för höga effekter och svinkörning.
Dubbla insugskammar, vanos kolvar och ett jävla ladd och du har 500hk med bra register.
Plus att du har väldigt hållbara växellådor som passar bolt-on, istället för att köpa dyra adaptrar eller omsvetsade lådor. Måste tänka på drivlinan också när man räknar på projekten. Finns inga bra och billiga växellådor till Volvo spisar dessvärre som håller för höga effekter och svinkörning.
Chevelle SS -65
Ahh.. Saab alltså, bra skit, men det skär lite i en 242:a alltså.Edvard skrev:Vart skrev jag att något om ett rödblock?;)Johnny skrev: Där har du fel. Varken bättre eller billigare med ett gammalt rödblock. Inte kör du 450hk med allt original invändigt på en volvo?
I trollhättan har det byggts bilar som entusiaster nu plockar ur smått otroligt med hästar per krona...

Dessutom är M50 motorn en smidig sak för att vara en sexa, inte som en gammal M30 direkt.
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Stener: Just därför det är bra, så man inte slackar 
simpa_volvo Nice, går den bra då?
någon film att länka till med den?
Edvard Mja, lite lust och energi finns väl =) Inte i linköping, ett antal mil från linköping i grannkommunen.
Det blir nog bmw sexan
Jag tror inte att jag kan fixa 350hk på billigare vis. Jag har redan bilen med motorn i i princip. Har inte köpt loss den men blir nog inte mer än ett par tusenlappar. Sen tillkommer turbo, intercooler, grenrör och div slangar, tryckrör, och allt sånt. sen får man alltid räkna med lite extra på det.
Men lägg gärna upp förslag på andra "most bang 4 the buck" varianter!
Sylvan Will do!
Resten av diskussionen Skitbra att ni diskuterar
alltid bra med olika perspektiv.
Att det skulle skära sig med saab motor i volvon kan jag inte bry mig mindre om!
Blir update senare ikväll! Men så länge får ni något att fundera på, Vafan blir det här?

simpa_volvo Nice, går den bra då?

Edvard Mja, lite lust och energi finns väl =) Inte i linköping, ett antal mil från linköping i grannkommunen.
Det blir nog bmw sexan

Men lägg gärna upp förslag på andra "most bang 4 the buck" varianter!

Sylvan Will do!

Resten av diskussionen Skitbra att ni diskuterar

Att det skulle skära sig med saab motor i volvon kan jag inte bry mig mindre om!

Blir update senare ikväll! Men så länge får ni något att fundera på, Vafan blir det här?

Robin A
The 242 is no more..
The 242 is no more..