Ang 740 turbo nyare än 90

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Ang 740 turbo nyare än 90

Inlägg av Dennis Öhman »

Visst har dom LH 2,4 sprut? Men varför står det att dom har 1986cc i motorn?!?
tex http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_74 ... a=1_13&w=3

har dom en b200 turbo eller?!?
För hästkrafterna verkar ju stämma vs b230ft..
Dänniz 073-8447664
Schmidt
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:00 pm
Ort: Värmdö

Inlägg av Schmidt »

a
Senast redigerad av Schmidt den tor jun 18, 2015 4:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Schmidt skrev:Har märkt att man inte alltid kan lita vad som står där på blocket, kan visa heeeelt fel, såg nån 242 som blocket visa som BM och diesel :D

iaf, kollar man motorkod via mekonomens hemsida så står det B230FT.
Jo hade ju som för mej att det SKA vara en b230ft.. Men visst sitter det LH 2,4 sprut i dom? Vill inte åka landet ner och så vips är det lh2,2..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Kanske är en italienimport med B200FT ?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Ersviken skrev:Kanske är en italienimport med B200FT ?
Tror inte det, står 1986cc på alla bilarna..
Dänniz 073-8447664
Henrik Bergstrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 440
Blev medlem: tis jul 31, 2007 6:32 pm
Ort: Näsum

Inlägg av Henrik Bergstrand »

Jag hade en 740 TIC -90 innna. Jag hade 2.3L och LH 2.4.. Det är jag 110% säker på!
Ryker det inte svart är det inte intressant!
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

_Bulan_ skrev:Jag hade en 740 TIC -90 innna. Jag hade 2.3L och LH 2.4.. Det är jag 110% säker på!
Tack, var det jag tänkte! LH 2,4 e ju bara se så man har diagnos uttaget på fjäderbenet och LMM med slutnummer 016.. Men att få det bekräftat av nån. Tack igen :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

744-876 betyder att det är B230FT (87) och nån AW-låda dvs auto (6:an).

165Hk är det i 230Ft också, så det stämmer.

Men det finns ju massa småmotorer i dessa bilarna med, så frågeställningen är vettig!
Boost -> break -> fix -> repeat.
-740 Sport på Garaget-
-S70 Bruksis på Garaget-
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

JE Jr skrev:744-876 betyder att det är B230FT (87) och nån AW-låda dvs auto (6:an).

165Hk är det i 230Ft också, så det stämmer.

Men det finns ju massa småmotorer i dessa bilarna med, så frågeställningen är vettig!
aokey, lärde mej något nu iaf.. Tackar för det.. Blev inte riktigt klok bara på blockets ruta nederst så..
Dänniz 073-8447664
Skriv svar