hallå, tänkte hänga på en turbo på min compakt. motorn är från 75-76 och har gått runt 25tusen mil. och då undrar jag vad man ska ha för turbo, det blir bara en addapter från orginal grenröret så det blir ingen plussplit elr nått sånt. hade tänkt ladda runt 1 bar, är det för mycket för en sådan här motor?
är det någon som har ett stt kitt elr nått sånt till salu kan ni gärna höra av er
240d turbo
en liten turbo annars kommer du aldrig få laddtryck.
beror på hur länge du räknar med att den ska hålla, kommer nog inte gå 60 000 mil men säkert jävligt många mil iaf.
min 300d 5:a turbo från 85 laddar 1.3 bar och det har jag gjort i över ett år iaf, sätt oljekylare om du ska ha turbo. det är ett måste om det ska hålla för nått!
beror på hur länge du räknar med att den ska hålla, kommer nog inte gå 60 000 mil men säkert jävligt många mil iaf.
min 300d 5:a turbo från 85 laddar 1.3 bar och det har jag gjort i över ett år iaf, sätt oljekylare om du ska ha turbo. det är ett måste om det ska hålla för nått!
Väl mött,
Viktor
Viktor
-
- Forumsberoende
Re: 240d turbo
kille på LILLEHAMMER kjører turbo fra en 9liters scania... 2,6bar...heffen skrev:hallå, tänkte hänga på en turbo på min compakt. motorn är från 75-76 och har gått runt 25tusen mil. och då undrar jag vad man ska ha för turbo, det blir bara en addapter från orginal grenröret så det blir ingen plussplit elr nått sånt. hade tänkt ladda runt 1 bar, är det för mycket för en sådan här motor?
är det någon som har ett stt kitt elr nått sånt till salu kan ni gärna höra av er
om motorn har mycket mil, så er det vel dags å åverhale....turbotrimme en langmilare er inte spesielt bra; da blir det dags for renovering i allefall
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- Forumsberoende