Amazon kombi b230 8v race bilder på sidan 8

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

du har inte lust att svarva några fler och sälja lite billigt? :) skulle haft i svartstål eller RF
Chevelle SS -65
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

de beror väl på hur många du skulle ha haft. isf hellst i svart för de är lättare å jobba med.
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

4st, svart går bra.

beror på vad dom kostar, en kille pmade mig nyss och sa att han sålde för 25kr/st.
Chevelle SS -65
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

inte gör jag dom då för 25 kr så köp av han ist :lol:
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Okej. Men väldigt fint insug iaf :thumbright:

Kommer följa de här projektet!
Chevelle SS -65
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

tack tack för komentaren. :)
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

har mest troligt köpt en zf tds låda nu. skulle ha beställt en koppling tror ni de bli bra med en sachs 618 tryckplatta å en 4-puck sinter?
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

Nu ha man beställt kopplingen blev en Sachs 618 tryckplatta å en 4-puck sinter hoppas de håller :? Ska och hämta zf lådan nästa vecka då bli de till å svetsa sprängkåpa :lol:
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

ha nu lyckats svarva om svänghjule så 618 tryckplattan passa. samt svetsa om zf lådan till rödblocket :thumbright: :thumbright: börjat bygga växelådsbalken. ingen som ha en m90 kardan över?
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

har nu skaffata ny turbo blev en schwitzer s3b 66in å 76ut tro ja den va. kanske en aning stort avgashus tro ja men de funka nog ändå. nu är de bara kvar å justera ventilerna å dra toppen sen så ska de fan gå å provstarta å sen börja mappa lite smått.
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

ikväll ha man hunnit bygga växellådsbalken samt mellan axeln och börjat fixa spakstället lite smått. nu börjar de närma sig provstart snart :thumbright:
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

........................
Senast redigerad av David_Stridsberg den tis jul 06, 2010 8:52 pm, redigerad totalt 1 gånger.
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

nu äntligen så sitter motorn i bilen
Bild
Bild
Bild
Bild

börjar likna lite nu rev bort orginal sopparör ikväll ska någ dit med nytt imorgon. hoppas mina nya saker kommer imorgon också, de är en nuke btr nuke fuelrail, nuke filter plus lite an kopplingar
David_Stridsberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
Ort: arjeplog

Inlägg av David_Stridsberg »

bilen är nu startad å mappad till 1 bar, men ha lite bekymmer med avgastempen grenröret blir riktigt fort ganska så rött. någon som vet hur mycke tändning man vågar köra?
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Inlägg av Figurt »

se bra ut!
Krille M http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58670" onclick="window.open(this.href);return false; <-- W123 300DT
Skriv svar