740 turbo b230ft 90:a Motorn tål ej gaspådrag

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

front_one
Lite mer laddtryck

740 turbo b230ft 90:a Motorn tål ej gaspådrag

Inlägg av front_one »

Hejsan jag har en volvo 740 turbo 90a med en b230ft motor som inte går som den borde. Felet är följande. När jag kör med bilen och kör lugnt så går bilen bra. Men när jag gasar på ordentligt så hoppar bilen som en studsboll och smäller ifrån motorn nånstans. Däremot om jag segar upp den så hackar den bara till nångång dock så slutar bilen att gasa runt 4000rpm det blir nästan som ett´varvstopp alltså motorn stryps. Jag vill ha lite ideér Jag har bytt följande på bilen.

Tändstift, Tändkablar, Olja, Oljefilter, Luftfilter, Lmm, Btr, Bensinfilter samt slang mellan huvudpump och filter och slangen från filtret upp till motorn. Fördelarlock, Rotor, Jag har även gått igenom dom flesta vacum slangar och tryckrör/slangar. Jag har sökt på felkoder och den enda jag fick var "hastighetsmätare trasig". Jag behöver hjälp jag funderar på knackningssensorn För när jag drar ur den kontakten blir det ingen skillnad om det nu är den givaren jag drar ur =S
B20 turbo= Manligt
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende

Inlägg av Johan Posth »

Har du trycktestat systemet?
Sprucken ic kan ge sådana roliga fel.
Min var likadan och de var ic som hade spruckit. Böt den till helalu och felet försvann
Johan Posth, Laxå
070-2390054
front_one
Lite mer laddtryck

Inlägg av front_one »

nej det har jag inte gjort hur gör man det ? mvh
B20 turbo= Manligt
Skriv svar