vilka webrar? B20 lustgas
vilka webrar? B20 lustgas
Jag undrar vilka förgasare jag bör köra med,
Weber 40 eller 45.
Hur långt räcker två 40or?
Försöker ta reda på om jag slipper handla 45 då dessa är avsevärt dyrare.
Tänkta motorsetupen;
B20 borrad till 2.2 liter
Någon vassare kam, ej säker vad det blir, D-kam just nu.
E-topp just nu, kan bli lite portning osv.
Extraktor och 2.5"
brytarlös tändning
lättat svänghjul
Siktar på 150hk, allt över det är naturligtvis bra,
men inget jag räknar med
Huvudorsaken till min fundering är att jag tänkt köra lustgas i senare skede,
Klarar jag mig ändå med två 40or? man lär ju ändå köra med wet fogger,
så jag tycker inte storleken på förgasare borde göra så stor skillnad?
Även om man kör 75hk lustgas?
Nybörjare på detta..
Weber 40 eller 45.
Hur långt räcker två 40or?
Försöker ta reda på om jag slipper handla 45 då dessa är avsevärt dyrare.
Tänkta motorsetupen;
B20 borrad till 2.2 liter
Någon vassare kam, ej säker vad det blir, D-kam just nu.
E-topp just nu, kan bli lite portning osv.
Extraktor och 2.5"
brytarlös tändning
lättat svänghjul
Siktar på 150hk, allt över det är naturligtvis bra,
men inget jag räknar med
Huvudorsaken till min fundering är att jag tänkt köra lustgas i senare skede,
Klarar jag mig ändå med två 40or? man lär ju ändå köra med wet fogger,
så jag tycker inte storleken på förgasare borde göra så stor skillnad?
Även om man kör 75hk lustgas?
Nybörjare på detta..
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 216
- Blev medlem: mån aug 18, 2008 8:49 pm
Hej!
Det fins diagram i Weberhandböckerna som visar vilka halsringar som krävs vid olika cylindervolym och varvtal.
Där står också hur stora ringar som går att ha i de olika förgasarmodellerna.
Googla lite så hittar du allt du behöver utlagt på nätet.
Hur stora halsringar du behöver beror helt och hållet på hur mycket du skall varva.
Det fins diagram i Weberhandböckerna som visar vilka halsringar som krävs vid olika cylindervolym och varvtal.
Där står också hur stora ringar som går att ha i de olika förgasarmodellerna.
Googla lite så hittar du allt du behöver utlagt på nätet.
Hur stora halsringar du behöver beror helt och hållet på hur mycket du skall varva.
Micke
Jo men jag var mest ute efter generellt, hur mycket räcker dem till,
i hästkraftsväg.
Hur jag ska bestycka och liknande löser jag senare,
men vill bara inte köpa för små förgasare så dem inte räcker till sen.
Weber 45 har jag hört ska räcka till 200hk? låter bra,
och jag har också hört att det inte ska vara så jättestor skillnad för 40?
Någon som vet säkert?
OCH gör det någon skillnad om man pumpar på 75hk gas på en maskin som redan har 150-160hk eller spelar förgasarstorleken ingen roll?
All extra bränsle som behövs tillsätts ju i lustgassystemet, efter fuggarna.
i hästkraftsväg.
Hur jag ska bestycka och liknande löser jag senare,
men vill bara inte köpa för små förgasare så dem inte räcker till sen.
Weber 45 har jag hört ska räcka till 200hk? låter bra,
och jag har också hört att det inte ska vara så jättestor skillnad för 40?
Någon som vet säkert?
OCH gör det någon skillnad om man pumpar på 75hk gas på en maskin som redan har 150-160hk eller spelar förgasarstorleken ingen roll?
All extra bränsle som behövs tillsätts ju i lustgassystemet, efter fuggarna.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
lustgassystemet levererar alltid sin egen effekt oberoende av
förgasarstorlek! så försök inte på låga varv eller stängda spjäll!
45or kan nog tillåta kanske 10% mer effekt än 40or på en motor
som vill ha stora förgasare(hyfsat vass alltså).
försök att bygga ett seriöst bränslesystem om du ska köra
med gas(högtryckspump med retur och separata regulatorer
för gasen och motorn)för luft i systemet, värme och tryckändringar/tryckfall
grillar kolvar o stift direkt!
kanske läge och skaffa en bb-lamda!?den svarar ju på alla frågor
om bestyckning innan nått brunnit upp
/Fredde
förgasarstorlek! så försök inte på låga varv eller stängda spjäll!
45or kan nog tillåta kanske 10% mer effekt än 40or på en motor
som vill ha stora förgasare(hyfsat vass alltså).
försök att bygga ett seriöst bränslesystem om du ska köra
med gas(högtryckspump med retur och separata regulatorer
för gasen och motorn)för luft i systemet, värme och tryckändringar/tryckfall
grillar kolvar o stift direkt!
kanske läge och skaffa en bb-lamda!?den svarar ju på alla frågor
om bestyckning innan nått brunnit upp
/Fredde
Det var det jag tänkte, men behövde bara höra det för att bekräfta,
tack ska du ha.
Jo att man kanske inte bör köra på stängda spjäll förstod jag.
45or kan tillåta 10% mer effekt, okej, så 160-170hk borde inte vara några större problem alltså? Har fått förklarat för mig att su räcker till 170hk men det lät väl lite väl tilltaget och man bör ju alltid fråga,
bara gör lite undersökning innan jag börjar samla delar.
Naturligtvis kommer jag läsa på om ämnet och speciellt då om gas,
om jag nu kommer köra med det. Men har inte ens köpt blocket att börja bygga på än
Bredbandslambda står på önskelistan men fattig som man är så får det tas i mån av tid (dock lär jag ha den sitta där om gas kommer i bilden)
Har annat att lägga pengar på också så.. En kylare som inte pissar ur sig vattnet på några dagar och kokar så fort man står still och lite sånt
Ville i huvudsak veta vad Weber 40 går för, så jag har nåt att gå efter den 25e när det är dags att börja handla förgasare.
tack ska du ha.
Jo att man kanske inte bör köra på stängda spjäll förstod jag.
45or kan tillåta 10% mer effekt, okej, så 160-170hk borde inte vara några större problem alltså? Har fått förklarat för mig att su räcker till 170hk men det lät väl lite väl tilltaget och man bör ju alltid fråga,
bara gör lite undersökning innan jag börjar samla delar.
Naturligtvis kommer jag läsa på om ämnet och speciellt då om gas,
om jag nu kommer köra med det. Men har inte ens köpt blocket att börja bygga på än
Bredbandslambda står på önskelistan men fattig som man är så får det tas i mån av tid (dock lär jag ha den sitta där om gas kommer i bilden)
Har annat att lägga pengar på också så.. En kylare som inte pissar ur sig vattnet på några dagar och kokar så fort man står still och lite sånt
Ville i huvudsak veta vad Weber 40 går för, så jag har nåt att gå efter den 25e när det är dags att börja handla förgasare.
vilka webrar? B20 lustgas
Skulle vilja slinka in med lite frågor här om de är ok,
Kommer att mata min sugmotor med lustgas i ett senare skede,
Läste "salt o peppar" tråden och han matar in med 4st nosslar i varje insugrör,
Hur borde jag bestycka nosslarba då? Bestycka alla efter 10hk =40hk sammanlagt? Hur mappar man in lustgasen bäst?
Känns som de händer på ögonblick allt.
Kan jag köra gasen in i en "fuelrail" och på så vis använda 1 solinid eller borde alla ha varsin ?
Med vänlig hälsning, Joni
Kommer att mata min sugmotor med lustgas i ett senare skede,
Läste "salt o peppar" tråden och han matar in med 4st nosslar i varje insugrör,
Hur borde jag bestycka nosslarba då? Bestycka alla efter 10hk =40hk sammanlagt? Hur mappar man in lustgasen bäst?
Känns som de händer på ögonblick allt.
Kan jag köra gasen in i en "fuelrail" och på så vis använda 1 solinid eller borde alla ha varsin ?
Med vänlig hälsning, Joni
vilka webrar? B20 lustgas
Så här har han läst de på sin amazon, ser ju kanske bra ut , får nog bli nått sånt,
Någon som vet var mm kan köpa nosslar och kopplingablock likt hans grejer?
Med vänlig hälsning,
Re: vilka webrar? B20 lustgas
Köp ett komplett system, helst nytt. Blir dyrt och krångligt om något fattas eller är slitet.
Persåkers eller Lövens har förmodligen fogger system hemma.
Annars kolla på summitracing.com jag har köpt mitt där. Jag köpte till en 8:a för att jag tänkt mata gas i två steg.
Kolla här tex.
http://m.summitracing.com/search/Depart ... ne-Type/L4" onclick="window.open(this.href);return false;
Persåkers eller Lövens har förmodligen fogger system hemma.
Annars kolla på summitracing.com jag har köpt mitt där. Jag köpte till en 8:a för att jag tänkt mata gas i två steg.
Kolla här tex.
http://m.summitracing.com/search/Depart ... ne-Type/L4" onclick="window.open(this.href);return false;
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: vilka webrar? B20 lustgas
Jag körd för några år sedan med weber 45or och gas på min 02a.
Köpte mycket saker från Arvika El och motor, mycket bra firma att ha att göra med, bra priser etc.
Jag hade problem med att nozzlarna gick av, körde med stålrör mellan blocken och nozzlarna, skulle jag göra om det idag skulle jag använda teflonslang i stället.
Köpte mycket saker från Arvika El och motor, mycket bra firma att ha att göra med, bra priser etc.
Jag hade problem med att nozzlarna gick av, körde med stålrör mellan blocken och nozzlarna, skulle jag göra om det idag skulle jag använda teflonslang i stället.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
vilka webrar? B20 lustgas
Tackar för tipsen.
Anglia: kommit nån vart med 16ventilarn;) kommer du köra med förgasare ? Hur hade man löst en två stegs aktivering om man inte har någon elektronik som styr det?
Med vänlig hälsning,
Anglia: kommit nån vart med 16ventilarn;) kommer du köra med förgasare ? Hur hade man löst en två stegs aktivering om man inte har någon elektronik som styr det?
Med vänlig hälsning,
Re: vilka webrar? B20 lustgas
Nä 16ventilaren är på samla delar stadiet än. Blir sprut på den.
Jag har tänkt mig ha två seperata lustgas system med olika bestyckning.
Jag har tänkt mig ha två seperata lustgas system med olika bestyckning.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.