MT Racing hos PBZ 21 maj
MT Racing hos PBZ 21 maj
Igår bar det av med bilarna till PBZ i Uppsala. Stort tack till Arash som var väldigt hjälpsam och tillmötesgåendet, speciellt när det strulade. Stor tumme upp!
Siffrorna slutade på 784,9 hk för 740in och 523,4 hk för Amazonen. Givetvis siffror på hjulen.
Micke var vansinnigt nöjd, Tony lovade att återkomma i sommar efter lite mer justerande och dra ur de sista hästarna för 600 hk i motorn.
Kan helt klart rekomendera PBZ, allt gick väldigt smidigt trots massa strul med laddtryckstyrningarna.
/Henke
Siffrorna slutade på 784,9 hk för 740in och 523,4 hk för Amazonen. Givetvis siffror på hjulen.
Micke var vansinnigt nöjd, Tony lovade att återkomma i sommar efter lite mer justerande och dra ur de sista hästarna för 600 hk i motorn.
Kan helt klart rekomendera PBZ, allt gick väldigt smidigt trots massa strul med laddtryckstyrningarna.
/Henke
Volvo 142 -1971
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 425
- Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:26 pm
- Ort: Nordmaling
Re: MT Racing hos PBZ 21 maj
Shit! Det är bara att gratulera till väldigt fina siffror. När man ser bakhjulen på 740:n, så förstår man att det kanske inte riktigt är orginal prylar under huven, men 784hk? Det är helt galet!!! Nu kräver vi snytar film.invader skrev:
Siffrorna slutade på 784,9 hk för 740in och 523,4 hk för Amazonen. Givetvis siffror på hjulen.
Tummen upp!
Mvh Mattias
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 103
- Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
- Ort: Åkersberga/Stockholm
Setup Volvo 740:
Motor
M50b28
CP kolvar
verdi vevstakar H-profil
Stödgördel
268grader/10.8mm lyft -Kammar
pyramidringat
ARP-bultar till Topp, ramlageröverfall och vevstakar.
toppdeckat
Precision GT4294 Turbo
4.5" intercooler med 3.5" anslutningar
3.5" Downpipe och avgassystem
Separata gasspjäll från M3 e46 med egenbyggd plenumkammare
3.5-4" tryckrör
Eget grenrör - puls split
60mm Tial "intern" WG
70mm dumpventil
Effekt 2010: 785hk på hjulen @ 2,3 bar
Drivlina
Ford 8.8" med lamelldiff
4-link bakvagnsupphängning
6-växlad M3 växellåda
2-skivig Tilton koppling
10" ET Drag slicks
11.5" ET Street slicks
Bränsle
100% e85
Dubbla bosch 044
1650cc spridare
Nuke performance fuelrail
extern BTR
60lit fuel cell
VEMS
Övrigt
6-kolvsok i aluminum fram
325mm bromsskivor fram
Batteri i skuffen
Stående pedalställ
Sparco sprint sportstolar
Setup Volvo Amazon:
Motor
850 T5R
Smidda kolvar
H-profil-stakar
Förstärkt block
Mirafrästa ventiler
ståltopplockspackning
ARP-bultar till topp, ramlageröverfall och vevstakar
toppdeckat
GLT-kammar
Garrett GT4088 Turbo
3.5" Downpipe
4.5" Intercooler med 3.5" anslutningar
Egenbyggd plenumkammare med 80mm gasspjäll
Eget Grenrör - pulssplitt
60mm WG
40mm dumpventil
Effekt 2010: 525hk på hjulen @ 2,2 bar
Drivlina
1031 axel från 940, kortad till 240-bredd
4-link bakvagnsupphängning
6-växlad växellåda från bmw 540
765-tryckplatta med 4-puckad sinter
10" ET Drag slicks
Bränsle
100% e85
Dubbla "044"-pumpar
1680cc Boschspridare
dubbla 10mm ledningar till fuel rail
40lit fuel cell
VEMS
Övrigt
Sellholm krägningshämmare, knivar
Ombyggd 240-framvagn med Mcphersonben
Egenbyggd bakram med breddade innerskärmar
Elektrisk servo
Griffinkylare i bakluckan
Fullbur
Sparco sportstolar
Batteri i skuffen
Besiktigad som den står, fast med lite mindre turbo
http://www.mtracing.se
Film kommer så fort jag har lånat en dator med firewire.
Det som jag tycker är lite ballt är en smaskiga effekten i 740in med orörd topp, så det finns en del mer att hämta ur den.
/Henke
Motor
M50b28
CP kolvar
verdi vevstakar H-profil
Stödgördel
268grader/10.8mm lyft -Kammar
pyramidringat
ARP-bultar till Topp, ramlageröverfall och vevstakar.
toppdeckat
Precision GT4294 Turbo
4.5" intercooler med 3.5" anslutningar
3.5" Downpipe och avgassystem
Separata gasspjäll från M3 e46 med egenbyggd plenumkammare
3.5-4" tryckrör
Eget grenrör - puls split
60mm Tial "intern" WG
70mm dumpventil
Effekt 2010: 785hk på hjulen @ 2,3 bar
Drivlina
Ford 8.8" med lamelldiff
4-link bakvagnsupphängning
6-växlad M3 växellåda
2-skivig Tilton koppling
10" ET Drag slicks
11.5" ET Street slicks
Bränsle
100% e85
Dubbla bosch 044
1650cc spridare
Nuke performance fuelrail
extern BTR
60lit fuel cell
VEMS
Övrigt
6-kolvsok i aluminum fram
325mm bromsskivor fram
Batteri i skuffen
Stående pedalställ
Sparco sprint sportstolar
Setup Volvo Amazon:
Motor
850 T5R
Smidda kolvar
H-profil-stakar
Förstärkt block
Mirafrästa ventiler
ståltopplockspackning
ARP-bultar till topp, ramlageröverfall och vevstakar
toppdeckat
GLT-kammar
Garrett GT4088 Turbo
3.5" Downpipe
4.5" Intercooler med 3.5" anslutningar
Egenbyggd plenumkammare med 80mm gasspjäll
Eget Grenrör - pulssplitt
60mm WG
40mm dumpventil
Effekt 2010: 525hk på hjulen @ 2,2 bar
Drivlina
1031 axel från 940, kortad till 240-bredd
4-link bakvagnsupphängning
6-växlad växellåda från bmw 540
765-tryckplatta med 4-puckad sinter
10" ET Drag slicks
Bränsle
100% e85
Dubbla "044"-pumpar
1680cc Boschspridare
dubbla 10mm ledningar till fuel rail
40lit fuel cell
VEMS
Övrigt
Sellholm krägningshämmare, knivar
Ombyggd 240-framvagn med Mcphersonben
Egenbyggd bakram med breddade innerskärmar
Elektrisk servo
Griffinkylare i bakluckan
Fullbur
Sparco sportstolar
Batteri i skuffen
Besiktigad som den står, fast med lite mindre turbo
http://www.mtracing.se
Film kommer så fort jag har lånat en dator med firewire.
Det som jag tycker är lite ballt är en smaskiga effekten i 740in med orörd topp, så det finns en del mer att hämta ur den.
/Henke
Volvo 142 -1971
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Finns det någon speciell anledning till att den sitter på avgashuset?invader skrev:Kul att du gillar dem!bmw02touring skrev:Riktigt fränt att åka till bromsningen på M/T däck.
Har så liten skärm, men har ni svetsat dit en wastegate på avgashuset?
Hur som helst två riktigt fräna bilar
Wastegaten sitter på avgashuset.
/Henke
/Oskar
Oskar Hellqvist
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 23
- Blev medlem: tis jul 10, 2007 7:09 pm
- Ort: Norrtälje/Östhammar
- Kontakt:
Enda anledningen till att jag valt att sätta WG'n i avgashuset är för att jag inte vill vara som ALLA andra Det är inget nytt koncept, men ändå föga vanligt (plus att man får väldigt stabilt laddtryck utan att behöva krångla med rör som skall monteras i rätt "riktning" i kollektorn)!
Det är bra, tjata på Henke, så filmen kommer upp snart!
Det är bra, tjata på Henke, så filmen kommer upp snart!