Hej det gick faktiskt rätt bra än fast det kanske inte såg ut som det.
eftersom det va första testet av maskinen på strippen så var laddtrycket bara på 1.0bar och tändningen på låga 24 grader så motorn gav nog inte över 300hk.
jag körde också bara 180-201m på grund av vissa omständigheter som jag inte orkar gå in på här (säkerhets grejor).
bästa tid vart 8.1 sek/201m med rullning över 201m linjen och 134km/t men en repa vart bättre men det vart nog nått fel på tidtagningen? men jag gissar på en hög sjua.
man kan summera det hela till att allt de nya och komplicerade som converter och drivlina fungerade perfekt och det va mycket positivt
chauffören va lite ringrostig första reporna då det va helt nytt körsätt med en massa nya knappar och spakar man det fungerade bra sista två reporna.
det som fungerade mindre bra va väll motorn som gick magert än fast jag mappade på 3 gånger (var skräp i spridarna) men det va ett litet problem då det löser sig snabbt sen, men det hade ju varit kul att fått öka på trycket så det vart 150hk till men det va inte så viktigt på denna tävling då det bara var ett första grov test av chassit och drivlinan egentligen.
tack för hjälpen alla i teamet och och för alla trevliga kommentarer på tävlingen från besökare
vi teamade ihop med bonmeck från skåne upp till pite också, trevligt folk men de pratade lite otydligt tycker jag
mvh jens
