BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jädrar vad manligt, gillar skarpt detta.
Lär ju funka fint, bes gubben får nått att spana på med hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Mr Garrett skrev: JoBy: Jag har provflödat systemet och det fungerar bra, 10 liter på 55 sekunder ! 8)
Jag sökte efter stora billiga filter men hittade inga med 10 mm anslutningar ? Var hittade du och vad kostade dessa ?
Biltema, tror det var volvofilter.

Jag lyxade till med filter både före och efter.

(klicka för större bild)

Bild
Jonas Bylund
Bild
Ken-1
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jul 26, 2007 10:59 am
Ort: Jakobstad, Finland

Inlägg av Ken-1 »

Imponerande installationer av bränslepumpar och filter! Riktigt roligt att se när folk får till det fint och fungerande trots liten budget.

En fråga som inte kanske riktigt hör hemma här men hur har ni löst problemet med bränsle som förångas ut genom slangarna? Har lite biltemapump i reservhjulsbaljan med fin hydraulslang på tryck och sugsidan men det stinker bensin i hela bilen under varma dagar. Problemet är tydligen att lite bensin förångas genom slangen till och från pumpfan.

Original har ju bilar hård plastslang på dessa ställen, har ni provat med tryckluftslang och tillhörande Festo-kopplingar om det håller?

Ursäkta inlägget :)

/Kenneth
Användarvisningsbild
Jockek
För mycket laddtryck
Inlägg: 212
Blev medlem: lör jul 12, 2008 11:04 am
Ort: Skänninge

Inlägg av Jockek »

Mr Garrett skrev:Jockek: Tack, är rätt nöjd själv för att vara ett budget system.
Bosch dumparna jag hade tidigare kommer från S**B 900 Turbo, och fungerar både som återcirk och fritt dumpande.
Tackar, då var det som jag trodde :)
Funkar de bra? Har nämligen tänkt köra med sådan på min som återcirkulerande :thumbright:
Vad köpte du dina?



Mvh
Joakim
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Jag köpte Bosch dumparna på skroten, se bara upp så att membranet är helt, 2 st av mina har trasigt membran. Skulle nog hellre satsa pengarna på en större Dump, har nu köpt en 75 mm PPF dump som du ser på de senare bilderna.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

EDPS i Piteå är nu avklarat.

Förbättrade både tid och slutfart jämfört med fjolåret.
Åkte 12.40 med 199 km/h i slutfart med bedrövlig 60 fotstid på 2.0 sek

Knäckte en drivaxel i 3:e repan när jag ökade startvarvet ytterligare.

Provade efter drivaxel reparation 2 st repor med starter på 2:ans växel men då ökade 60 foten till 2.3 sek medan tiden sjönk till 12.35 med endast 190 i slutfart........

Funderar nu på att fixa ett Haltech E11v2 sprut, någon som har erfarenhet ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

måste säga att det va fina tider fast sk budget bygge :thumbright: ,riktigt frän bil om du nu skulle byta sprut kan jag nog va spekulant på det du har hojta till om d blir försäljning,håller på med precis samma motor fast i en m535 :D
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Inlägg av Moggemx »

Grattis till en bra tid och grym slutfart :thumbright: :D
Måste börja finnas bra med pulver i den nu?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Tack !

Ja, det finns kraft i motorn, problemet är första 200 m ej går tillräckligt fort.

60 fot: 2.08 sek
201 m: 8.32 sek @147 km/h
402 m: 12.40 sek@199 km/h

Behöver nog fundera över om det går åka så mycket snabbare med en original Opel Ascona bakaxel, drivaxlarna verkar gå av när man närmar sig 1.80 sek i 60 fots tid.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Inlägg av Babs »

Mr Garrett skrev:Tack !

Ja, det finns kraft i motorn, problemet är första 200 m ej går tillräckligt fort.

60 fot: 2.08 sek
201 m: 8.32 sek @147 km/h
402 m: 12.40 sek@199 km/h

Behöver nog fundera över om det går åka så mycket snabbare med en original Opel Ascona bakaxel, drivaxlarna verkar gå av när man närmar sig 1.80 sek i 60 fots tid.
me tanke på slutfart ska det ju gå att åka låg 11/hög10:a
Användarvisningsbild
Snuffas
För mycket laddtryck
Inlägg: 125
Blev medlem: fre sep 12, 2008 1:27 pm
Ort: Falun

Inlägg av Snuffas »

schysst bygge :thumbright:
242 75. Bur o Turbo
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Då var EDPS 2010 i Piteå avklarat.

Tyvärr gick inte motorn rent på 4:ans växel över mållinjen men det blev iallafall en förbättring av tiden och sluthastigheten.

60 fot: 1.86 sek
201 m: 7.85 sek@157 km/h
402 m: 11.76 sek@205 km/h

Som ni ser motsvarar inte tiderna slutfarten, jag måste smygstarta för att drivaxlarna ska hålla. I sista repan knäckte jag tyvärr ändå ena drivaxeln.

Någon som har några Ascona A drivaxlar liggande ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Inlägg av Patrik H »

bra slutfart :thumbright:

lite film vore kul :lol:
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Mr Garrett skrev:Då var EDPS 2010 i Piteå avklarat.

Tyvärr gick inte motorn rent på 4:ans växel över mållinjen men det blev iallafall en förbättring av tiden och sluthastigheten.

60 fot: 1.86 sek
201 m: 7.85 sek@157 km/h
402 m: 11.76 sek@205 km/h

Som ni ser motsvarar inte tiderna slutfarten, jag måste smygstarta för att drivaxlarna ska hålla. I sista repan knäckte jag tyvärr ändå ena drivaxeln.

Någon som har några Ascona A drivaxlar liggande ?
Polarn sköt av piniongen på sin ascona A axel för nån vecka sen :)
Men han har 2 st fina axlar liggandes! bor i sthlm.

Prova ringa 0707631605 Erik heter han :)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Inlägg av erikjakan »

Somsagt!

Jag har drivaxlar liggandes =)

Pma mig!
Skriv svar