BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jädrar vad manligt, gillar skarpt detta.
Lär ju funka fint, bes gubben får nått att spana på med hehe
Lär ju funka fint, bes gubben får nått att spana på med hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Biltema, tror det var volvofilter.Mr Garrett skrev: JoBy: Jag har provflödat systemet och det fungerar bra, 10 liter på 55 sekunder !![]()
Jag sökte efter stora billiga filter men hittade inga med 10 mm anslutningar ? Var hittade du och vad kostade dessa ?
Jag lyxade till med filter både före och efter.
(klicka för större bild)
Jonas Bylund


-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: tor jul 26, 2007 10:59 am
- Ort: Jakobstad, Finland
Imponerande installationer av bränslepumpar och filter! Riktigt roligt att se när folk får till det fint och fungerande trots liten budget.
En fråga som inte kanske riktigt hör hemma här men hur har ni löst problemet med bränsle som förångas ut genom slangarna? Har lite biltemapump i reservhjulsbaljan med fin hydraulslang på tryck och sugsidan men det stinker bensin i hela bilen under varma dagar. Problemet är tydligen att lite bensin förångas genom slangen till och från pumpfan.
Original har ju bilar hård plastslang på dessa ställen, har ni provat med tryckluftslang och tillhörande Festo-kopplingar om det håller?
Ursäkta inlägget
/Kenneth
En fråga som inte kanske riktigt hör hemma här men hur har ni löst problemet med bränsle som förångas ut genom slangarna? Har lite biltemapump i reservhjulsbaljan med fin hydraulslang på tryck och sugsidan men det stinker bensin i hela bilen under varma dagar. Problemet är tydligen att lite bensin förångas genom slangen till och från pumpfan.
Original har ju bilar hård plastslang på dessa ställen, har ni provat med tryckluftslang och tillhörande Festo-kopplingar om det håller?
Ursäkta inlägget

/Kenneth
Tackar, då var det som jag troddeMr Garrett skrev:Jockek: Tack, är rätt nöjd själv för att vara ett budget system.
Bosch dumparna jag hade tidigare kommer från S**B 900 Turbo, och fungerar både som återcirk och fritt dumpande.

Funkar de bra? Har nämligen tänkt köra med sådan på min som återcirkulerande

Vad köpte du dina?
Mvh
Joakim
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Jag köpte Bosch dumparna på skroten, se bara upp så att membranet är helt, 2 st av mina har trasigt membran. Skulle nog hellre satsa pengarna på en större Dump, har nu köpt en 75 mm PPF dump som du ser på de senare bilderna.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
EDPS i Piteå är nu avklarat.
Förbättrade både tid och slutfart jämfört med fjolåret.
Åkte 12.40 med 199 km/h i slutfart med bedrövlig 60 fotstid på 2.0 sek
Knäckte en drivaxel i 3:e repan när jag ökade startvarvet ytterligare.
Provade efter drivaxel reparation 2 st repor med starter på 2:ans växel men då ökade 60 foten till 2.3 sek medan tiden sjönk till 12.35 med endast 190 i slutfart........
Funderar nu på att fixa ett Haltech E11v2 sprut, någon som har erfarenhet ?
Förbättrade både tid och slutfart jämfört med fjolåret.
Åkte 12.40 med 199 km/h i slutfart med bedrövlig 60 fotstid på 2.0 sek
Knäckte en drivaxel i 3:e repan när jag ökade startvarvet ytterligare.
Provade efter drivaxel reparation 2 st repor med starter på 2:ans växel men då ökade 60 foten till 2.3 sek medan tiden sjönk till 12.35 med endast 190 i slutfart........
Funderar nu på att fixa ett Haltech E11v2 sprut, någon som har erfarenhet ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
måste säga att det va fina tider fast sk budget bygge
,riktigt frän bil om du nu skulle byta sprut kan jag nog va spekulant på det du har hojta till om d blir försäljning,håller på med precis samma motor fast i en m535 


old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tack !
Ja, det finns kraft i motorn, problemet är första 200 m ej går tillräckligt fort.
60 fot: 2.08 sek
201 m: 8.32 sek @147 km/h
402 m: 12.40 sek@199 km/h
Behöver nog fundera över om det går åka så mycket snabbare med en original Opel Ascona bakaxel, drivaxlarna verkar gå av när man närmar sig 1.80 sek i 60 fots tid.
Ja, det finns kraft i motorn, problemet är första 200 m ej går tillräckligt fort.
60 fot: 2.08 sek
201 m: 8.32 sek @147 km/h
402 m: 12.40 sek@199 km/h
Behöver nog fundera över om det går åka så mycket snabbare med en original Opel Ascona bakaxel, drivaxlarna verkar gå av när man närmar sig 1.80 sek i 60 fots tid.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
me tanke på slutfart ska det ju gå att åka låg 11/hög10:aMr Garrett skrev:Tack !
Ja, det finns kraft i motorn, problemet är första 200 m ej går tillräckligt fort.
60 fot: 2.08 sek
201 m: 8.32 sek @147 km/h
402 m: 12.40 sek@199 km/h
Behöver nog fundera över om det går åka så mycket snabbare med en original Opel Ascona bakaxel, drivaxlarna verkar gå av när man närmar sig 1.80 sek i 60 fots tid.
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Då var EDPS 2010 i Piteå avklarat.
Tyvärr gick inte motorn rent på 4:ans växel över mållinjen men det blev iallafall en förbättring av tiden och sluthastigheten.
60 fot: 1.86 sek
201 m: 7.85 sek@157 km/h
402 m: 11.76 sek@205 km/h
Som ni ser motsvarar inte tiderna slutfarten, jag måste smygstarta för att drivaxlarna ska hålla. I sista repan knäckte jag tyvärr ändå ena drivaxeln.
Någon som har några Ascona A drivaxlar liggande ?
Tyvärr gick inte motorn rent på 4:ans växel över mållinjen men det blev iallafall en förbättring av tiden och sluthastigheten.
60 fot: 1.86 sek
201 m: 7.85 sek@157 km/h
402 m: 11.76 sek@205 km/h
Som ni ser motsvarar inte tiderna slutfarten, jag måste smygstarta för att drivaxlarna ska hålla. I sista repan knäckte jag tyvärr ändå ena drivaxeln.
Någon som har några Ascona A drivaxlar liggande ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Polarn sköt av piniongen på sin ascona A axel för nån vecka senMr Garrett skrev:Då var EDPS 2010 i Piteå avklarat.
Tyvärr gick inte motorn rent på 4:ans växel över mållinjen men det blev iallafall en förbättring av tiden och sluthastigheten.
60 fot: 1.86 sek
201 m: 7.85 sek@157 km/h
402 m: 11.76 sek@205 km/h
Som ni ser motsvarar inte tiderna slutfarten, jag måste smygstarta för att drivaxlarna ska hålla. I sista repan knäckte jag tyvärr ändå ena drivaxeln.
Någon som har några Ascona A drivaxlar liggande ?

Men han har 2 st fina axlar liggandes! bor i sthlm.
Prova ringa 0707631605 Erik heter han

BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr