Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hej

Inlägg av calle Bengtsson »

Grattis!! till fina siffror :))
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

grattis fina siffror

vad kör du för koppling?
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Grattis. Bra snyt där.

Jag är också nyfiken på vad ni kör för koppling...
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Tack så mycket!

Jag åter sachs 765platta med gjutjärns/slirsinter typ mcLeod 10.5" Nersvarvad till 240mm Kallas Blackmagic här på sävar
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Körde 790nm idag med 765 och sachs race organisk lamell. Inget slir alls.
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Tack själv för en trevlig dag.
Roligt att höra att du är nöjd. Sjukt bra ryt i spisen är det iaf :)
måste fan bromsa om min bil nu ;) :p

Andreas:
tyckte Micke sa att lamellen var lite sliten.
Men det gick fint då jag korta ner ramp tiden i bänken.
Hur snabbt svep körde du på den bilen rpm/s
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Vi körde 500 rpm/sek. Brukar inte köra så sakta men det här var lite special.

Men det är grymt med 812 whp vid endast 2.2 bar :thumbright:
Hoppas det går bra på kjula!
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Jo, lamellen är som sagt rätt kass, fick med två stycken när jag köpte lådan, dom va kasserade av honom :hihi: Jag tänkte att eftersom jag hade dom, men inte pengar just då så prövade jag om de funka ifjol, å de gjorde de ju :)
Sen så funderar jag på om en sån lamell inte håller an lika bra som en vanlig zinter eftersom man får mycket mera yta som plattan ska ligga an mot?
Nåja, nåt annat skulle jag behöva hitta på iaf, ska plocka ner lådan efter midsommar så får man se hur allt ser ut då.

812hk vid 2.2bar i en motor under 2.5liter e grymt tycker jag!! Har haft hjälp av mycket kunnigt folk i vinter, tack ska ni ha alla som tipsat å hjälpt till!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Japp större yta men å andra sidan fördelas trycket över hela ytan och blir mindre.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
torpis
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån okt 06, 2008 4:05 pm

Inlägg av torpis »

Kökarmicke skrev:812hk vid 2.2bar i en motor under 2.5liter e grymt tycker jag!!
Det blir väl en bra bit mer i motorn, typ 950hk(?!)
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Om man räknar med 10% drivlineförlust, då tror jag inte att man ljuger allt för mycket, så blir det 902hk i motorn.
Det skulle gått att ta mer om vi orkat köra vidare, men jag tror det kommer räcka till rätt bra med det jag har till att börja med :twisted:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Tobias Fridberg
Forumsberoende
Inlägg: 621
Blev medlem: ons dec 28, 2005 6:52 pm
Ort: Hagfors

Inlägg av Tobias Fridberg »

Fin effekt i denna 5an :thumbright: Grattis!
http://www.facebook.com/FridbergRacing

9,32 - 235 km/h @ 402

6,01 - 195 km/h @ 201


Sponsorer :

Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
turon09 (AnTe)
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
Ort: åland finland

Inlägg av turon09 (AnTe) »

fick lite bilder av pappa som var med till Sundsvall

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
volvobrage
Forumsberoende
Inlägg: 554
Blev medlem: sön mar 08, 2009 12:01 am

Inlägg av volvobrage »

utrulig flott prosjekt!!:)blir sugen på og jobbe med bilen min kver gang eg les gjennom tråden din:)

lurte på ein ting..flensen til turboen har jo firkanta hol..men kollektoren du har laga er rund:S har du bilder av korleis dette såg ut til slutt inni flensen?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

RoGGaH skrev:Tack själv för en trevlig dag.
Roligt att höra att du är nöjd. Sjukt bra ryt i spisen är det iaf :)
måste fan bromsa om min bil nu ;) :p
blir du lite avensjuk och orolig att BMW motorn inte ger samma effekt på det laddtrycket :hihi:

vad sitter det för topp, kam och turbo på bilen? crister j inblandad förståss :thumbright: en sån där CNC topp?

klart frän effekt iallafall :thumbright:
Skriv svar