Jensas B18 comp Vega.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nu börjar det nya expansions kärlet va halv klart det har nu en 1tums 2 bars säkerhets ventil med slang till vevhus vent burken. (vvs style haha)
ska trycksättas av turbon också så man har ca 1.7bar konstant i kylsystemet för att minska risken för punkt kokning i motorn som på en panna ungefär.
den är monterad ovanför huven för maximal själv avluftning under 4" raggar höjnigen av huven i mitten.
ska trycksättas av turbon också så man har ca 1.7bar konstant i kylsystemet för att minska risken för punkt kokning i motorn som på en panna ungefär.
den är monterad ovanför huven för maximal själv avluftning under 4" raggar höjnigen av huven i mitten.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
tack erik w för data fixet (väntar på fakturan) och mattias för special dosbox-installation och justering så den samarbetar med Haltech F3 från -89
en punkt mindre på listan före piteå

en punkt mindre på listan före piteå

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 7002
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Som sagt..
DRT 1.10 Vätskeöverflöd
Alla fordon som har någon form av vätskekylning, ska ha ett kärl för att samla upp eventuellt vätskeöverskott, så att vätska ej spills på banan. Kärlet ska ha en minsta volym av 0,5 liter, och måste vara säkert fastsatt. Vätskeöverskott kan även ledas in i avgasgrenrören på fordon som är överladdade eller metanol- eller nitrodrivna.
Men helt klart vettigt sätta bakom bakhjulen!
DRT 1.10 Vätskeöverflöd
Alla fordon som har någon form av vätskekylning, ska ha ett kärl för att samla upp eventuellt vätskeöverskott, så att vätska ej spills på banan. Kärlet ska ha en minsta volym av 0,5 liter, och måste vara säkert fastsatt. Vätskeöverskott kan även ledas in i avgasgrenrören på fordon som är överladdade eller metanol- eller nitrodrivna.
Men helt klart vettigt sätta bakom bakhjulen!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Den enda faktura jag vet om är den som du ska få betalt förJens Gustavsson skrev:tack erik w för data fixet (väntar på fakturan) och mattias för special dosbox-installation och justering så den samarbetar med Haltech F3 från -89![]()
en punkt mindre på listan före piteå

Hörde det var väldigt dåligt med anmälda till midnight sun

Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
070-3367069
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det finns kylar lock till volvo på både 1.5 bar och 2.0bar så de ska hålla.The skrev:Stadig kylare?Jens Gustavsson skrev: ska trycksättas av turbon också så man har ca 1.7bar konstant i kylsystemet för att minska risken för punkt kokning i motorn som på en panna ungefär.
jag har också sprängt toppackningen en gång på gula faran så att 6 av 8 frost pluggar i motorn flög ut på en tusendels sekund utan att kylaren gick sönder så de tål nog en hel del tryck.
erik att få är anmälda passar mig bra då hinner jag test köra mig och bilen klart fortare och då behöver jag nog inte vara där mer än på fredag.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:

finns säkert saker att förbättra och fila på då man kommit hem. blir kanse nått kört i fällfors helgen effter.
så jäkla långt till sunsvall

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det är nog ca 35 mil minst från sävar till banan. 4-5 tim med en 2.4 transporter med släp 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vet ej vilken klass? super street eller super comp (jag vill se att den klarar av en besiktning i en under 10 sek klass så det kanse blir den sistnämda än fast jag är nöjd med en mitten-hög 11 sek repa denna tävlig.buddha skrev:Vilken klass blir det du skall köra?
Blir det fullt ös nu eller
det blir inte ricktigt full effekt men nära iallafall. kommer nog att köra mest 201m ändå till en början iallafall så man hinner känna att allt lirar i fjädring över "stora platå hoppet" vid målgång på 402m.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nu är nästan kylsystemet klart, vilket jobb det varit och ändå inte 100% klart då överrinings röret och behållare är klart än och det är inte 110% tätt än om det håller trycket rätt bra (ska kolla mer då allt torkat upp som jag sölat i morgon)
men det är fyllt vatten och provtryckt till 2.3 bar iallafall utan att explodera.
känns bra att man nu har en ärlig kokpunkt på upp till 120 grader nu vid 1.9854 bars system tryck. (övertrycks ventilen öppnar vid 2.0bar) det går dock att justera ned systemtrycket via en regulator mellan laddtrycks röret och expantions behållaren
men det är fyllt vatten och provtryckt till 2.3 bar iallafall utan att explodera.
känns bra att man nu har en ärlig kokpunkt på upp till 120 grader nu vid 1.9854 bars system tryck. (övertrycks ventilen öppnar vid 2.0bar) det går dock att justera ned systemtrycket via en regulator mellan laddtrycks röret och expantions behållaren

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/