Har fortfarande inte hunnit provköra....och nu gör jag kväll.

nog har man ju hört talas om glädjebänkar men inte snålbänkar där de fattas 450 hkJohnny H skrev:Nu är bilen bromsad!
Fick ut hela 155,8hk på hjulen.
Detta med låg tändning och lågt komp.förhållande. Rätt ok faktiskt.
Vän av ordning har kanske listat ut att den inte riktigt nådde mitt effektmål. Men vaddå....bara 450hk kort.![]()
Nu ska lite saker bytas och sen får jag bromsa den igen någon annan dag.
Som vanligt stort tack till Motor Nord för lysande service!
Nja...GTQ'n är ju god för ca 900-950hk och HX för typ 600?Turbokoftan skrev:Hur är GTQ72:an i mått jämfört mot hx40:in?
Är de ganska likvärdiga skulle det vara intressant och se en jämförelse på spool/effekt mot den hederliga holseten.
Kanske en dum fråga, men effekten du fick ut var det som sug utan ladd? Vet inte vad motorn din lämnar original?
Turbokoftan skrev:Jaha oj är det en sån högprestanda sak =) Men skulle inte en sc62:a suttit som ett smäck på den här motorn?
Jo den borde ju göra det, skulle vara intressant och se hur mycket det skiljer mellan dem på din setup.
Ok då är jag med, inget konstigt med den siffran då. Har du bokat någon ny tid?