har försökt få lös kamaxellagren på motorn ikväll men dom sitter som berget.
nån som bytt dessa förut och kan ge något tips kanske?
har provat försöka slå på dom med en hylsa i rätt storlek men dom rubbar sej inte en mm.
Jens Gustavsson skrev:det svåra är att få dit dom igen. mislykas du det minsta så skär kammen efter 20sek. lämna det till någon som kan och har värktyg.
de lät ju inge bra alls. tja då får man väl ringa motormekano och göra av med dyra pengar då!
ja då var blocket tillbaka och dom nya lagren ser jättefina ut mot för dom gamla som saknade bitar
nu till nästan fråga. sitter här med en b20 kamaxel i knäet som jag inte kan förstå vad de är för kam. har letat efter S-märkningar med nummer men allt ja hittar är dessa nummer.
mc25148
1000074
0
och på själva drevsidan ser de ut som det är stansat ett V med en prick i.
nån som har en aning om vad för kam detta kan vara?
Eftersom du har den i knäet kan du ta fram skjutmåttet och mäta bascirkeln och sen nocken, så får vi veta vad det är för kamlyft.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
hade lite å göra så jag rotade fram nån kam i garaget och mätte... till min besvikelse så är de en a-kam. en kompis köpte denna kam för flera år sedan och de påstods då vara en k-kam men lurad blev han!