I helgen la jag iväg till boden över dagen (~88mil tur o retur) och köpte en LT31:a, dock en lätt lastbil så det fanns inga uppkörningsramper till den då.
Fått min första semestervecka denna vecka, ställde väckaren på måndagen och panikskruvade hela dagen. Likaså tisdagen till kl03 på natten, somnade kring kl 03.30 och steg upp kl05 för att börja rulla mot Sundsvall. Till mitt sällskap hade jag Chris (Chille här på sävar) som hjälpt mig att fixa det sista på bilen inför den resan.
Vi åkte till Motornord och fick bilen bromsad, toppnoteringen 567whp och 739Nm lämnade den vid 1,6bar.
Jag kommer dock åka på 1,2bar, där den bromsades till 504whp och ett vrid jag för stunden inte kommer ihåg.
Rogga på Motornord och Jonas Back skall ha ett stort tack för ett fint jobb, de ville gärna nå 600whp för att bräcka en lokal profil som åker runt med en stjärna framme på grillen.. Inga namn nämnda

Men jag kände mig dock nöjd ändå och spridarna började redan kännas ansträngda så vi kvällade där.
Var åter i stan vid kl 19.30 i onsdags, bror min hade påbörjat ett rampbygge till LT:n som hette duga men fick avbryta för att åka på jobbet. Jag och Chris brände ihop det sista på dom och begav oss mot garaget för att packa följebilen.
Kvällade vid 03 på natten, strax efter att ha lastat bilen och kört sönder bränsleledningarna. Pungspark!
Torsdag, upp 09.00.. Hämtade ut de sista dekalerna hos Haga reklam (tack till Samuel för snabb insats!) och åkte till garaget och stripade bilen (Bild kommer.. =)
Komme oss iväg från stan vid 15-tiden mot destination Rudskogen (mot alla odds..)
Vid docksta kastar följebilen in handduken, så de fick vända och lasta över alla saker till en mindre modell Seat skåpbil? (caddy modell)...
Nu korsar vi snart gränsen till Norge, skall rikta lite bränslerör senare efter lite powernap.. Hoppas på att kunna köra till första passet kring 13-tiden.
Uppdaterar med bilder senare!