Om man vill ha ett bränslesystem som räcker till ca. 650hk på en Csb med en trycktätad holley, som inte kostar skjortan, vad ska man ha då?
Lite räkne exempel:
Grund tryck till förgasaren: 0,48 bar. (7 psi)
Max laddtryck: 1 bar. (14.5 psi)
Förluster i ledningar osv.: 0.35 bar. (5 psi)
Totalt sett behöver jag alltså ca. 2 bars bränsletryck vid max laddtryck.
BSFC för en turbomotor är enligt länken ovan 0.6 lbs/hr. Alltså 650* 0,6: 390 lbs/hr. För att få ut flödet i liter får vi dela 390 med 6, vilket då blir flödet i gal/hr som vi sen kan omvandla till liter.(jävla amerikaner

390/6: 65 gal/hr. Alltså 246 l/tim eller 4,1 l/min.
Alltså behöver jag en pump som klarar 4,1 l/min vid ett bränsletryck av 2 bar.
Alltså till min frågeställning, kan jag använda en vanlig insprutarpump som flödar så det räcker, Walbro 255 eller 044, och sedan reglera ner bränsletrycket med Misab´s bränsletrycksregulator för förgasarturbo FKT1? Behöver ju bara ca. 0,5 bar när jag inte har laddtryck..
Jag tycker att det borde gå om man har tillräckligt stor returledning? 16 mm?
Jag är alltså ute efter ett så billigt system som möjligt.

/David