Snik turbo 16v

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
T_Intercooler
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: ons jul 14, 2010 5:32 pm
Ort: Gusum

Snik turbo 16v

Inlägg av T_Intercooler »

Hej
Har en 740 glt 16v som jag tänkt skrämma upp lite.
Planen är:
3mm kopparpackning
dubbla spridarrader (org spridare)
dubbelt så stor area på lmm
t3/t4 agg
ev tändbox från 740 turbo

Vad tror ni om detta?
Skulle ju vilja landa runt 300, klarar kolvarna det?
Tipps på billigt chipp?

Sola lugnt
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

tycker du ska sattsa på ett ms på engång. ingen idé att hålla på med standard systemet enligt mig.
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Kurre86
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 69
Blev medlem: fre dec 04, 2009 9:53 am
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Inlägg av Kurre86 »

Om du klarar dig med 300hk eller så finns det ingen anledning att gå på MS eller krångla till det, kolla här:
http://www.300power.com/forum/index.php ... 2#msg81652
Bänkad till 278hk vid typ 0.7bar, ska inte vara några problem att plocka några till...
T_Intercooler
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: ons jul 14, 2010 5:32 pm
Ort: Gusum

Inlägg av T_Intercooler »

Blir inget sprut detta år iaf..
Hur mycket klarar ett org 8v grenrör med? vet att det inte passar för 5 öre, men borde gå att lösa med en adapterplatta.. eller är det bara att vara dumsnål?
Kan man köra bara med kopparpackning elle ska man sätta någon typ av ring för att det ska funka?
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

Kör adapter-rör på originalgrenröret istället.. räcker till 300 kusar iaf.
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
T_Intercooler
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: ons jul 14, 2010 5:32 pm
Ort: Gusum

Inlägg av T_Intercooler »

Tips på billigt grenrör?
har sett det på kl-racing för typ 2500.. hur bra är det?
Eller ska man bygga ett eget?
Johan K
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

T_Intercooler skrev:Tips på billigt grenrör?
har sett det på kl-racing för typ 2500.. hur bra är det?
Eller ska man bygga ett eget?
har ett 16v rör som ev är till salu för bra peng 8)
Användarvisningsbild
Lantzen
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: tis dec 04, 2007 6:04 pm
Ort: Sollentuna (sthlm)

Inlägg av Lantzen »

Hur ska du få kopparpackningen tät utan o-ringar?<åk mls istället :)
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Ifall du ska köra snikturbo så kör du adaptergrenrör ifrån original grenröret till turbon, Pulssplittat och klart. Många som plockat ut 3-400 hästar på så sätt, Bra mycket bättre än ett Volvo turbogrenrör!
Chevelle SS -65
242
För mycket laddtryck
Inlägg: 300
Blev medlem: sön jan 16, 2005 4:46 pm
Ort: GBG

Inlägg av 242 »

Var intresserad av grenröret om inte trådskaparen skall ha det
är det röret som eventuellt Va till salu i säljes annonsen?
Pm:a pris i så fall

MVH

Robban
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

Jag byggde mitt adapterrör för 400kr + 175kr x 2 wg flänsar ( kör extrern wg).

tror man kan få ett sånt snik att funka långt om man lägger tid på att försöka få så långa böjjar som möjligt!, jag har duktigt tight på vissa ställen för att få så långa böjjar som det gick..

mvh
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Skriv svar