Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp
- maranello
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
fy sjutton, grymt tråkigt med taket. men bra att det löste sig. Gjorde du arbetet själv eller blev det hos en firma?
snygg bil i övrigt!
snygg bil i övrigt!
/// JoNi Performance Parts
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Bilen går på lack i morron.Ny ruta monteras + allt annat på på tisdag sen är bilen klar.
Tack sune med crew på bilplåtcenter o sandström&ljungqvist (toyota) i östersund för grymt bra hjälp.
Mappning nästa?
Tack sune med crew på bilplåtcenter o sandström&ljungqvist (toyota) i östersund för grymt bra hjälp.
Mappning nästa?
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
De är ju bara ett kolfiber tak som man lägger på de befintliga taket.Inte ett ersättnings tak alltså.Bara ett skal man lägger på alltså inte de jag sökte.Stener skrev:Seibon tillverkar, Kan beställa igenom PBZ.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu står äntligen bilen i mitt garage igen.
Lite fix efter lack så är bilen tip topp igen.
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00758.jpg)
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00757.jpg)
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00756.jpg)
Nice med ny ruta.
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00755.jpg)
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00754.jpg)
Lite fix efter lack så är bilen tip topp igen.
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00758.jpg)
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00757.jpg)
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00756.jpg)
Nice med ny ruta.
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00755.jpg)
![Bild](http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/DSC00754.jpg)
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag
Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat
Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler
Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter
Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar
Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan
Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback
Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare
Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare
Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok
Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat
Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler
Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter
Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar
Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan
Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback
Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare
Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare
Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok
Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 733
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
- Ort: Örebro
- audi200_3b
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: mån dec 11, 2006 9:00 pm
- Ort: hofors