vet ej var jag ska lägga den här frågan. har tänkt att lagga i t6motor i familjebilen och funderar på om jag ska behålla automaten själva motorbytet är väl en sak i sig men hur blir det med styrsytem vs automatlåda eller ska man behålla org styrsystemoch mappa om (om någon kan mappa dvs) för att kunna behålla ac mm . elle klarar ett eftermarknadssprut för överkommliga pengar att ge automaten och ac rätt signaler?
mvh Lowe
t6 i v90 + automat?
t6 i v90 + automat?
Lowe Lundqvist göteborg
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 52
- Blev medlem: ons feb 08, 2006 8:09 pm
- Ort: En liten by utanför Piteå
Hmm, momentbegränsning vid växling är vad jag vet det enda som växellådans styrenhet och motorns styrenhet utbyter information om, men jag kan ha fel.
Har det dock för mig att nyare styrenheter, till tex t6:an, har växellådestyrning inbyggt, och ävn t6:an har monterats mot automatlåda.
Men, till problemet med bilprovningen, T6:an har vad jag vet för hög effekt för att monteras i en V90, så där kan det bli problem.
Om nu inte du har en lösning på det.
Har det dock för mig att nyare styrenheter, till tex t6:an, har växellådestyrning inbyggt, och ävn t6:an har monterats mot automatlåda.
Men, till problemet med bilprovningen, T6:an har vad jag vet för hög effekt för att monteras i en V90, så där kan det bli problem.
Om nu inte du har en lösning på det.

Kör:
-97 Volvo v90
-88 Volvo 740GL
Orginal...nä.
-97 Volvo v90
-88 Volvo 740GL
Orginal...nä.
t6 org system är visst bara att glömma pga canbus och startspärrar besiktnings problemet är inte så farligt har hört flera som bytt grenrör och insug och besat den som sugmotor bara troligtvis blir det org 3,0 topp ochså. då är ju snarare frågan om någon kan mappa om org styrsystem eller om det ens går att få det bra?
Lowe Lundqvist göteborg
Denna är reggad med T6 så visst går det.
http://www.garaget.org/?car=100532
Dock rätt mycket att göra..
http://www.garaget.org/?car=100532
Dock rätt mycket att göra..