t6 i v90 + automat?

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
lovepow
För mycket laddtryck

t6 i v90 + automat?

Inlägg av lovepow »

vet ej var jag ska lägga den här frågan. har tänkt att lagga i t6motor i familjebilen och funderar på om jag ska behålla automaten själva motorbytet är väl en sak i sig men hur blir det med styrsytem vs automatlåda eller ska man behålla org styrsystemoch mappa om (om någon kan mappa dvs) för att kunna behålla ac mm . elle klarar ett eftermarknadssprut för överkommliga pengar att ge automaten och ac rätt signaler?

mvh Lowe
Lowe Lundqvist göteborg
Fastmoving?
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Fastmoving? »

Hmm, momentbegränsning vid växling är vad jag vet det enda som växellådans styrenhet och motorns styrenhet utbyter information om, men jag kan ha fel.
Har det dock för mig att nyare styrenheter, till tex t6:an, har växellådestyrning inbyggt, och ävn t6:an har monterats mot automatlåda.

Men, till problemet med bilprovningen, T6:an har vad jag vet för hög effekt för att monteras i en V90, så där kan det bli problem.
Om nu inte du har en lösning på det. :-)
Kör:
-97 Volvo v90

-88 Volvo 740GL
Orginal...nä.
lovepow
För mycket laddtryck

Inlägg av lovepow »

t6 org system är visst bara att glömma pga canbus och startspärrar besiktnings problemet är inte så farligt har hört flera som bytt grenrör och insug och besat den som sugmotor bara troligtvis blir det org 3,0 topp ochså. då är ju snarare frågan om någon kan mappa om org styrsystem eller om det ens går att få det bra?
Lowe Lundqvist göteborg
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Denna är reggad med T6 så visst går det.

http://www.garaget.org/?car=100532

Dock rätt mycket att göra..
Skriv svar