V90 på sprit
Nu börjar det dra ihop sig till körning av maskinen.
Jag har provat att starta den och köra fram och back på planen utanför jobbet för att se att det inte var något mekaniskt fel.
Ok... det tog längre tid än väntat, men det gör det väl när man stöter på problem vid ett sådant här projekt.
Spakställ, custom länkage, växellådsdelar över hela golvet, miljarder kablar att koppla osv.
Bara elen och sensorerna kvar att koppla in. Kabelmattan är redan dragen, så det handlar bara om att sätta kontakter på alllt. Bara någon enstaka kabel får dras extra.
Bilder kommer.
Jag har provat att starta den och köra fram och back på planen utanför jobbet för att se att det inte var något mekaniskt fel.
Ok... det tog längre tid än väntat, men det gör det väl när man stöter på problem vid ett sådant här projekt.
Spakställ, custom länkage, växellådsdelar över hela golvet, miljarder kablar att koppla osv.
Bara elen och sensorerna kvar att koppla in. Kabelmattan är redan dragen, så det handlar bara om att sätta kontakter på alllt. Bara någon enstaka kabel får dras extra.
Bilder kommer.
- Volvo-164E
- Lite mer laddtryck
-
- För lite laddtryck
- Kontakt:
vad händer
hur gick det med varvtals signalerna ??
Re: vad händer
Åt h-vete. Jag får ingen stabil signal...power_jimz skrev:hur gick det med varvtals signalerna ??
-
- För lite laddtryck
- Kontakt:
inte bra
så styrningen till lådan måste juh bala ur lite granna då =?
Re: inte bra
No shit...power_jimz skrev:så styrningen till lådan måste juh bala ur lite granna då =?

Men den funkar ju i alla fall att köra med hjälpligt tills dess att elektroniken är fixad

-
- För lite laddtryck
- Kontakt:
det var ju tråkigt
har du fått den besiktigad da???
ha d /jimmy
ha d /jimmy
Re: V90 på sprit
Rejält trådlyft men hur går det med bilen?