Roger Berglund skrev:
sankan snacka med mig på msn så ska vi nog fixa fram billiga munstycken, vi snackar 17 kr styck

Låter kanon

Hör av mig imorgon ifall du är inne då någongång.
Nu till de dåliga nyheterna... När allt går som bäst så är det ju självklart att allt ska gå åt helvete

, var ute och provkörde bilen när vi ställde förgasarna. Första som händer är att vi tappar bakhjulet, sätter tillbaks det, drar en burn och motorn början gå kasst lät att den gick på 3 cylindrar. Kommer tillbaka till garaget, börjar kolla tändstiften och ser att på 4ans cylinder är det olja på

. Blev skraj komptestade motorn och som befarat så var kompen på 2.5 bar. Vi plockar av ventilkåpan och vi ser till våran förvåning detta:
Muttern har totalt försvunnit, vipparmen bara hängde, på bilden har jag skruvat in skruven för att vi skulle kunna dra runt motorn och se hur bra allt lirade. Sen är det så att avgas ventilen inte alls öppnar som den ska på 4 cylindern, så tror S kammen har sagt sitt. Imorgon blir det nerplockning av motorn och jag hoppas verkligen att allt viktigt klarat sig som t ex hela bottendelen och topplocket, kammen får gärna vara skrot. Får väl se om man sätter igång nå roligare bygge nu när man ändå plockar ner allt... Ska bli intressant och se vart muttern kan ha tagit vägen.