1602 med S14 turbo
det har visat sig fungera fantastiskt fint på alla överladdade MC-motorer jag haft med att göra, den värsta på 701hk på hjulet, men ett antal på över 550hk på 4cylindrar och 1,3liter, sen hade jag inga som helst problem med läckage i min motor trots en återanvänd packning, protrucken har åkt med 2300hk i deras 440cui V8 med MLS....
De enda jag vet som har haft problem har av nån konstig anledning sprayat på nån locktightsmörja på packningarna...eller köpt nån MLS-packning av udda märke, Cometics packningar är inte alls dyra om man tar de från staterna...
på min motor hade vi fräst ett "foderuppstick" på 5hundradelar, vilket ökar packningstrycket runt cylindrarna, detta fräsprogram till M10-block finns kvar på McXpress för information...
De enda jag vet som har haft problem har av nån konstig anledning sprayat på nån locktightsmörja på packningarna...eller köpt nån MLS-packning av udda märke, Cometics packningar är inte alls dyra om man tar de från staterna...
på min motor hade vi fräst ett "foderuppstick" på 5hundradelar, vilket ökar packningstrycket runt cylindrarna, detta fräsprogram till M10-block finns kvar på McXpress för information...
tror inte protrucken har nåt uppstick....
tror även det är plockat 550hk ur 1liter vid 10500 ungefär utan uppstick... så nog är det cylindertryck alltid!
fördelen med cometic är att det finns färdiga packningar på hyllan till typ alla motorer i olika tjocklekar....
visst är säkert kopparringar bra oxå....
tror även det är plockat 550hk ur 1liter vid 10500 ungefär utan uppstick... så nog är det cylindertryck alltid!
fördelen med cometic är att det finns färdiga packningar på hyllan till typ alla motorer i olika tjocklekar....
visst är säkert kopparringar bra oxå....
kopierat från ett forum postat av Brent Rau....antar att han inte behöver en presentation
Osofast 1300 hp motor
This is one of my used race motors that ran 6.90s@198 mph. I have freshened it up and its ready to go!! This is not a streetable combination! Race only. Alcohol or gas.
This motor will support 1300 H.P.
Steal this $15,000.00 motor for:
$6,000.00 or BO
Block:
6 bolt
Kevlar timing belt
Balance shaft eliminator kit, pulleys, belt tensioner, front cover, oil sending unit
New oil pump
belt tensioner
O ringed
Solid filled with hardblok (NO WATER) Water flows in head only
line honed
deck cnc surfaced
JE high compression pistons
Aluminum MGP Rods
Balanced/polished/clearanced Crank
Calico coated race bearings
Head:
CNC ported
Custom cam gears
valve cover
MLS head gasket
Crane cams
New rockers
New custom lifters
A1 L19 head studs,nuts and washers
CNC decked
Billet cooling system flow adapter
Head drilled and taped for breather line fitting
Bronze guides
Ferrea 1 mm over Stainless intake valves
Ferrea 1 mm over Inconel exhuast valves
Ferea high temp valve seals
Osofast racing valve job
Ferrea Bee hive high pressure springs, locks and locaters
Titanuim retainers
Exhuast studs all helicoiled for strength
No intake manifold, No exhaust manifold, No turbo, No oil pan, No oil pick up tub
Osofast 1300 hp motor
This is one of my used race motors that ran 6.90s@198 mph. I have freshened it up and its ready to go!! This is not a streetable combination! Race only. Alcohol or gas.
This motor will support 1300 H.P.
Steal this $15,000.00 motor for:
$6,000.00 or BO
Block:
6 bolt
Kevlar timing belt
Balance shaft eliminator kit, pulleys, belt tensioner, front cover, oil sending unit
New oil pump
belt tensioner
O ringed
Solid filled with hardblok (NO WATER) Water flows in head only
line honed
deck cnc surfaced
JE high compression pistons
Aluminum MGP Rods
Balanced/polished/clearanced Crank
Calico coated race bearings
Head:
CNC ported
Custom cam gears
valve cover
MLS head gasket
Crane cams
New rockers
New custom lifters
A1 L19 head studs,nuts and washers
CNC decked
Billet cooling system flow adapter
Head drilled and taped for breather line fitting
Bronze guides
Ferrea 1 mm over Stainless intake valves
Ferrea 1 mm over Inconel exhuast valves
Ferea high temp valve seals
Osofast racing valve job
Ferrea Bee hive high pressure springs, locks and locaters
Titanuim retainers
Exhuast studs all helicoiled for strength
No intake manifold, No exhaust manifold, No turbo, No oil pan, No oil pick up tub

- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
mitsubishi 4g63fugazi skrev:"6-bolt"?
Vad är det för fabrikat på den (Mitsu)?
Hur många cylindrar?
OT?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 1602 med S14 turbo
framsidan på nya bilsport
ska läsa repotaget senare i dag (sparar det till senare)

ska läsa repotaget senare i dag (sparar det till senare)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: 1602 med S14 turbo
Bra Reportage i Nya Bilsport RoGGaH
(Och hur går det med nya Projektet då ?)
//Mats

(Och hur går det med nya Projektet då ?)
//Mats

Re: 1602 med S14 turbo
Tackar så mycket 
Det går sakta men säkert fram åt med den.
Har grejat lite med 02:an in för helgen då det är tänkt att gasas
På Sundsvall raceway.
Bromsade i tisdags natt och efter lite strul så börja det lira rätt bra.
Men då bänken inte räcker så på grund av min höga utväxling så fick jag stega på laddet efter som. Det blev 767whp till slut iaf innan bänke sa ifrån då ladda den 1,9 bar i början och 2,3 på topp vid 8500rpm men vi får ladda på merpå banan när det lirar med allt annat.
Den gav iaf 620whp med 1,54 bar i tryck
Stort tack till Tjoffe för hjälpen!!!
http://www.youtube.com/watch?v=7seEvyXQu2k" onclick="window.open(this.href);return false;

Det går sakta men säkert fram åt med den.
Har grejat lite med 02:an in för helgen då det är tänkt att gasas
På Sundsvall raceway.
Bromsade i tisdags natt och efter lite strul så börja det lira rätt bra.
Men då bänken inte räcker så på grund av min höga utväxling så fick jag stega på laddet efter som. Det blev 767whp till slut iaf innan bänke sa ifrån då ladda den 1,9 bar i början och 2,3 på topp vid 8500rpm men vi får ladda på merpå banan när det lirar med allt annat.
Den gav iaf 620whp med 1,54 bar i tryck

Stort tack till Tjoffe för hjälpen!!!
http://www.youtube.com/watch?v=7seEvyXQu2k" onclick="window.open(this.href);return false;
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: 1602 med S14 turbo
Och ett Till Tidningsreportage
http://dagbladet.se/sport/nyheter/1.360 ... m-satsning" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi syns nog på Lördag !

http://dagbladet.se/sport/nyheter/1.360 ... m-satsning" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi syns nog på Lördag !

Re: 1602 med S14 turbo
jo de ringde och fråga om de fick göra nått så här inför tävlingen.
Ok du kommer ner då eller?
Ok du kommer ner då eller?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem