koppla låg ohm spridare till ms enligt MOFIDs schema

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

A_kristoffersson
Ganska mycket laddtryck

koppla låg ohm spridare till ms enligt MOFIDs schema

Inlägg av A_kristoffersson »

jag kör med 4 lågohm spridare som är kopplade enligt detta schema, men ska jag då välja hög eller låg ohm i basic settings??? för mina spridare är på 4 ohm om jag inte mins helt fel, så det blir ju 8 ohm per utgång på boxen enligt detta kopplings schema.. är ett ms1v3 med extrakod så dom ska väl gå att köra som låg ohm, men det blir ju varken hög eller låg om jag hamnar på 8 ohm.. några förslag ?? :)

Bild
kör hårt, livet är kort!!!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

blir inte det där mindre ohm?

Vet inte om jag gör en tankevurpa nu med seriekopplar man spridarna så måste resistansen öka, och paralell kopplar man så sänks ohmtalet.

Är rätt säker på att jag har en poäng här..
Blev sittandes och titta på schemat ett tag obh blev tvungen att skriva en notice..

Just för att jag krånglar med ms v3 till 30hms spridare och drivstegen verkar ha dött..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
B_Christoffersson
Forumsberoende

Inlägg av B_Christoffersson »

tändkurvan jag snickrade ihop som snabbast igår när jag var förbi på min promenad måste vi göra om ganska rejält
annars kommer de spika rejält

mitt försök till kondition tog ut tankeverksamheten totalt
Wikstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av Wikstrom »

fixa en BB lambda och gärna en avgas temp så ska jag snickra till en mapp som duger fint att slira runt i byn med
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
A_kristoffersson
Ganska mycket laddtryck

du har säkert rätt tommy, som vanligt ;) jasså det fuckar upp för dig också... ja vikström jag ska beställa en imorn så ska du få mappa dig svettig sen ;)
A_kristoffersson
Ganska mycket laddtryck

B_Christoffersson skrev:tändkurvan jag snickrade ihop som snabbast igår när jag var förbi på min promenad måste vi göra om ganska rejält
annars kommer de spika rejält

mitt försök till kondition tog ut tankeverksamheten totalt
haha tur att mappen inte fins kvar då.. har en anna som ser skaplig ut, plus att jag har prövat köra med tunerstudio ist då kan man flytta hela kurvan stegvis om man vill.. plus att det där megatune kruppar ju ihop datorn totalt hela tiden.... :twisted:
Skriv svar