320 Black Edition RAS
Nja, de mäts olika.jimmy persson skrev:Vadå är DRAG däcken maffigare än STREET fast dom är av samma kaliber?peppe skrev:Jag körde med M&H 235/60-14 , riktiga skit däck. 10.5" ET STREET rymms om man valsar skärmarna och bankar lite.
8.0" DRAG rymms också, än om man måste jävlas lite där.
Men någon monster breddning behövs igentligen inte.
Mvh
Et street mäts totala bredden på "bullen" alltså mitt på där de blir som bredast.
Drag mäts på slitbanan.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 262
- Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
- Ort: Dalarna Mora
Tjena!
Efter att jag rotat fram bilen då den stått i ca ett åt pga att den tryckte ur kylarvattnet så såg det ut så här:
topp

Övers på MLS

MLS nr2

MLS nr3

MLS nr4

Cylinder nr4

Cylinder nr5

Cylinder nr6

Som det ser ut har den alltså läckt på 4cyl, 1,4,5,6.
Den har haft varit lite skum i kylningen hela tiden.
Misstänker att den inte riktigt har hållt tätt från början.
Den har kokat ett par ggr på strippen.
Toppen samt blocket var planat och monterat med ARP och spraylim.
Toppen verkar inte slagen och inga sprickor. Den lämnades även iväg och svetsade kylkanalerna innan montering.
Vart har allt spraylim tagit vägen?? syntes absolut ingenting. Som bortblåst.
Någon annan som vart med om ngt liknande?
Måste ju finnas något bättre lim? för utan lim tätar det väl inte?
Kan jag ha varit för dålig att dra åt toppen? Minns inte hur jag gjorde men jag gick iaf enl. en beskrivning och med rätt lim.
Tipps är välkommna. Ser inte ut att vara något fel på packningen efter att jag kollat lite närmare förutom att svartfärgen har bränts bort. Mera och bättre lim så kanske det funkar.
Efter att jag rotat fram bilen då den stått i ca ett åt pga att den tryckte ur kylarvattnet så såg det ut så här:
topp

Övers på MLS

MLS nr2

MLS nr3

MLS nr4

Cylinder nr4

Cylinder nr5

Cylinder nr6

Som det ser ut har den alltså läckt på 4cyl, 1,4,5,6.
Den har haft varit lite skum i kylningen hela tiden.
Misstänker att den inte riktigt har hållt tätt från början.
Den har kokat ett par ggr på strippen.
Toppen samt blocket var planat och monterat med ARP och spraylim.
Toppen verkar inte slagen och inga sprickor. Den lämnades även iväg och svetsade kylkanalerna innan montering.
Vart har allt spraylim tagit vägen?? syntes absolut ingenting. Som bortblåst.
Någon annan som vart med om ngt liknande?
Måste ju finnas något bättre lim? för utan lim tätar det väl inte?
Kan jag ha varit för dålig att dra åt toppen? Minns inte hur jag gjorde men jag gick iaf enl. en beskrivning och med rätt lim.
Tipps är välkommna. Ser inte ut att vara något fel på packningen efter att jag kollat lite närmare förutom att svartfärgen har bränts bort. Mera och bättre lim så kanske det funkar.

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 262
- Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
- Ort: Dalarna Mora
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 262
- Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
- Ort: Dalarna Mora