Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581
Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland

Inlägg av lord_nordkvist »

blir så på min me, småstartar man 3-4ggr och kör den riktigt varm den 5:e gången så osar det på bra ur vevhusventilation när oljan kommit uppåt 80grader.. fyllde min gamla vevburk på 8dl riktigt fort när det bara var småstarter å kortkörningar pga olika tester å tökke.. :thumbright:

brukar kunna byta olja å filter en gång för mycke om de har blivit mycke smååk, å då luktar den lite sprit å är lite utspädd..

de som är det värsta med e85 har jag erfarat..
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

audi200_3b skrev:har ni kört den riktigt varm nångång? tycker ni mest provstartat den :)
Senaste gångerna den har blivit startad har den varit igång i minst 10-15 minuter, den hamnar i arbetstemp efter typ 2 minuter..

Sen varför också jag tror på toppackningen är för att den sköt lös en vatten slang så de lät som ett halvkraftig smällare under huven.
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Ingen som har en komptestare i närheten? :)
prosty
Lite mer laddtryck
Inlägg: 11
Blev medlem: mån jul 21, 2008 2:26 pm

Inlägg av prosty »

Kan skicka en biltema åt dig.. Hör av dig om du behöver
..:: prosty ::..
'01 Audi RS4
'09 Emmaljunga sport
'08 Saab 9-3 Turbo X
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Fråga JRS Robban lite snällt så kanske du får låna
Chevelle SS -65
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Jag o jerker komptestade bilen i söndags o de är inge fel där.Håller på att montera ihop allt nu o ska provköras riktigt.Pratade med en som skruvar väldigt mycke o han sa kondens pga av hög luftfuktighet o mycke små starter +E85.
Så bara provkörning snart igen.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581
Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland

Inlägg av lord_nordkvist »

låter finemang.. mest troligt som sagt e85 som spökar.. byt oljan å kör den riktigt varm hädanefter.. de är oljetempen som är intressant, över ca 80grader så börjar det förångas ordentligt neri vevhuse.. se till att ha en halvstor catchtank med stort å mysigt filter bara så den kan andas ut dyngan ordentligt..

sen beror de väl på lite mappningen, går den för fett när ni ladda på lite så fortsätter den ju att bara spä ut oljan, såklart.. har sett samma tendenser själv, så de är bara ett tips :thumbright:
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag


Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat

Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler

Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter

Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar

Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan

Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback

Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare

Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare

Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok

Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

ska väll inte vara några problem att bromsa ut 1000 hjul hästar ur den där?
vafan jonas från hofors bänka ju ut 700+ hjul hästar med std botten i somras
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Wikstrom skrev:ska väll inte vara några problem att bromsa ut 1000 hjul hästar ur den där?
vafan jonas från hofors bänka ju ut 700+ hjul hästar med std botten i somras
Japp jag vet att han gjorde de.Jens hetar han väl?
bara ekonomin kommer igång igen så blir de ner o bromsa .
I vinter blir de anabola behandling igen :thumbright:
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 707
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå

Inlägg av Johan Posth »

Japp jag vet att han gjorde de.Jens hetar han väl?
bara ekonomin kommer igång igen så blir de ner o bromsa .
I vinter blir de anabola behandling igen :thumbright:
Inte bättre att lägga pengarna på bilen? :hihi: :doh:
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

kanske jens han heter, mitt minne är sämre en fiskarnas
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
audi200_3b
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: mån dec 11, 2006 9:00 pm
Ort: hofors

Inlägg av audi200_3b »

japp det är jag det Jens ska det vara :D
Bild
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Enda jag ser som bra just nu är billet överfall till veven och sen undersöka hur lagerna ser ut, kan vara bra och veta :) Men de ska nog gå bra ändå!

Bänk rekordet hos PPF är väl typ 1058 eller nåt sånt ;)
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

audi200_3b skrev:japp det är jag det Jens ska det vara :D
haha hej din tok :D var o kika in i garaget med mikko tyckte supran såg lite ledsen ut :P
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Skriv svar