B21a nyböjare (trimning)

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
v-master
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 03, 2005 11:31 pm
Ort: värmland/karlskoga

B21a nyböjare (trimning)

Inlägg av v-master »

tjena!!

jag har en volvo 244 dl från 83 med motorn b21a.
tänkte höra om man kan börja trimma en sån å hur ja ska gö men för så lite penagr som möjligt kan säga att jag e 17 år å får bara 500kr i månaden så helst så billigt som möjligt me..
bara så ni vet så kan jag inget om trimning vet inte va som menas me portning å de så förklara järna..

tack på förhand

mvh/marcus
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

service på brytarspetsar, luftfilter, tändstift mm och ett friare avgassystem är en bra början. det går att svetsa ihop billigt om man har tilgång till svets. sen kan en D kam med en liten portning av topp och förgasare va en fortsättning. för att lära dig om portning så sök på forumet eller köp någon bok med david wizard.
v-master
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 03, 2005 11:31 pm
Ort: värmland/karlskoga

Inlägg av v-master »

Jens Gustavsson skrev:service på brytarspetsar, luftfilter, tändstift mm och ett friare avgassystem är en bra början. det går att svetsa ihop billigt om man har tilgång till svets. sen kan en D kam med en liten portning av topp och förgasare va en fortsättning. för att lära dig om portning så sök på forumet eller köp någon bok med david wizard.
okej jag vet ej om den e helt orginal men de jag har e öppetluftfilter sen ombyggt avgassystem men en simons 2" dämpare ända dämparen sen i slutet har jag byggt upp te 3" me ett ändrör på 5"
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

v-master skrev:
Jens Gustavsson skrev:service på brytarspetsar, luftfilter, tändstift mm och ett friare avgassystem är en bra början. det går att svetsa ihop billigt om man har tilgång till svets. sen kan en D kam med en liten portning av topp och förgasare va en fortsättning. för att lära dig om portning så sök på forumet eller köp någon bok med david wizard.
okej jag vet ej om den e helt orginal men de jag har e öppetluftfilter sen ombyggt avgassystem men en simons 2" dämpare ända dämparen sen i slutet har jag byggt upp te 3" me ett ändrör på 5"
då är du en bit på väg!
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

köp en b23 136hästarn och tryck ner
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Inlägg av Jonas_S »

v-master skrev:
Jens Gustavsson skrev:service på brytarspetsar, luftfilter, tändstift mm och ett friare avgassystem är en bra början. det går att svetsa ihop billigt om man har tilgång till svets. sen kan en D kam med en liten portning av topp och förgasare va en fortsättning. för att lära dig om portning så sök på forumet eller köp någon bok med david wizard.
okej jag vet ej om den e helt orginal men de jag har e öppetluftfilter sen ombyggt avgassystem men en simons 2" dämpare ända dämparen sen i slutet har jag byggt upp te 3" me ett ändrör på 5"
med femtums slutrör måste den ju gå som satan hehe :lol:
v-master
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 03, 2005 11:31 pm
Ort: värmland/karlskoga

Inlägg av v-master »

mr_horsi skrev:
v-master skrev: okej jag vet ej om den e helt orginal men de jag har e öppetluftfilter sen ombyggt avgassystem men en simons 2" dämpare ända dämparen sen i slutet har jag byggt upp te 3" me ett ändrör på 5"
med femtums slutrör måste den ju gå som satan hehe :lol:
HAHA jo de gör den :P nädå fick bara special beställa de men tycker de e litet diametern e på 116mm
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Inlägg av Bjoern_ »

v-master skrev:
mr_horsi skrev: med femtums slutrör måste den ju gå som satan hehe :lol:
HAHA jo de gör den :P nädå fick bara special beställa de men tycker de e litet diametern e på 116mm
Har kanske en b23 till salu... de enda du måste göra är typ... byta grenrörspackning... den lät inte så bra innan jag tog ur den... men annars så gick den bra gick o ställa fast 1:an 2:an med min 240
v-master
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 03, 2005 11:31 pm
Ort: värmland/karlskoga

Inlägg av v-master »

Bjoern_ skrev:
v-master skrev: HAHA jo de gör den :P nädå fick bara special beställa de men tycker de e litet diametern e på 116mm
Har kanske en b23 till salu... de enda du måste göra är typ... byta grenrörspackning... den lät inte så bra innan jag tog ur den... men annars så gick den bra gick o ställa fast 1:an 2:an med min 240
okej hehe men tyvärr har ja ej råd me en ny motor å sen har ja ej plats att byta har bilen ståandes ute sen vill ja ej regga om den..

nån som har weber förgasare te salu me insugsrör??
Bild
Skriv svar