Detta har säkert varit upp tidigare men jag har sökt å sökt. vilka hål pluggar man på reducerings ventilen när man monterar r oken orginal går det ju 2 rör till vardera ok men nu ska bara ett fram till vardera..har provat flera varianter men när jag bromsar bromsar bakhjulen före fram å så vill man inte ha det ju måste kanske byta huvudcylinder ???
nån som vet ??
MVH FREDDE
R bromsar på volvo 240
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön okt 19, 2008 8:03 pm
- Ort: UPPSALA
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Ja, man måste (ska, bör...) byta huvudcylinder...
Reduceringsventilen är INTE förgreningsblocket, reduceringsventilerna sitter på ledningarna till bakhjulen under bilen.
Ett tips: Kolla vilken diameter huvudbromscylindern på en Volvo med R-bromsar har original. Ungefär samma diameter (25,4 mm om jag inte tar fel) är lämplig att välja.
/Gustaf
Reduceringsventilen är INTE förgreningsblocket, reduceringsventilerna sitter på ledningarna till bakhjulen under bilen.
Ett tips: Kolla vilken diameter huvudbromscylindern på en Volvo med R-bromsar har original. Ungefär samma diameter (25,4 mm om jag inte tar fel) är lämplig att välja.
/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå