funderingar inför reg besiktning

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

funderingar inför reg besiktning

Inlägg av smen »

jag håller nu på med en ascona b som jag ska regga med en B230 FK. inget svårt alls om man följer reglerna. nu kommer däremot ett frågetäcken. jag får inte plats med turboagget utan antingen bygga en adapter så jag kan vikla själva turbon med 90 grader eller bygga ett eget grenrör. tror ni att jag kommer att klara mej om jag bygger ett eget grenrör om jag visar upp och hävdar att det blir för trångt med orginalet.
lika så insug är väldigt nära bromscervon kollade med ett Glt insug och då fick jag mera plats. tror ni dom släpper igenom de..
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Man brukar acceptera både ändrat grenrör och insug om det krävs pga platsbrist. Men man ska nog se till att det inte blir allt för avancerade saker så det ser ut som motorn ger 600 hk ;-)

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

Inlägg av smen »

ah okej ;) skall ta ett snack med den station som jag skall regga bilen så att det är lugnt innan jag gör något helt ogjort ;) den skall ju reggas med en Fk så då gäller det att den beter sej som en fk oxå så att man inte skenar iväg med ladd mm
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Skriv svar