jp skrev:Ser ganska ljust ut. Motorn bromsade och sitter fortfarande i hop efter 23 pull. Effekten ser ut att räcka till övre delen av kvallistan, så där får vi vara nöjd. Ska testas en till kamaxel, för att se om den kan hantera den begränsade luftmängd som kommer in genom original trottelhus på ett bättre sätt. Det är fan inte lätt att hitta effekt med de begränsningar som finns i Super Stock...
Städade ur garaget lite skrot och hittade återigen en vit Viper! Har dragit fram den och är faktisk riktigt sugen på att göra den klar nu. Ska bara avvakta tills vi vet att vi har en motor till 100% säkerhet...
jag läste ca 50 sidor på garaget om din bil i en tråd dära
synd att de har jävlats så mycket men hoppas de nu löser sig
jp skrev:Ser ganska ljust ut. Motorn bromsade och sitter fortfarande i hop efter 23 pull. Effekten ser ut att räcka till övre delen av kvallistan, så där får vi vara nöjd. Ska testas en till kamaxel, för att se om den kan hantera den begränsade luftmängd som kommer in genom original trottelhus på ett bättre sätt. Det är fan inte lätt att hitta effekt med de begränsningar som finns i Super Stock...
Städade ur garaget lite skrot och hittade återigen en vit Viper! Har dragit fram den och är faktisk riktigt sugen på att göra den klar nu. Ska bara avvakta tills vi vet att vi har en motor till 100% säkerhet...
kommer ni testa en kam med minder överlap för att undvika backflow i insuget vid överlapp då trottelhuset stryper och trycket i runnern sjunker?
Har haft så mycket annat för mig så det gör inget. Att utveckla en Super Stocker som kan konkurrera med de bilar som tagit 40 år att utveckla är inte helt lätt, vi visste att det skulle bli en utmaning, men att det skulle ta över fem år kunde vi inte drömma om.
B_Christoffersson skrev:
jag läste ca 50 sidor på garaget om din bil i en tråd dära
synd att de har jävlats så mycket men hoppas de nu löser sig
norrback skrev:
kommer ni testa en kam med minder överlap för att undvika backflow i insuget vid överlapp då trottelhuset stryper och trycket i runnern sjunker?
Överlap kommer inte att ändras, vi ligger snålt redan och vill fortsätta bygga mycket tryck i cylindrarna. Vi flyttar duration från insug till avgas, det brukar ge bra resultat på lågkompade motorer... Men vi har inga referenser på denna kombo, så det är enbart ett experiment.
Hm vet inte om det finns en knapp där man kan bokmärka intressanta trådar så ursäkta om jag bara skriver ett nonsens inlägg. Men vill ju kunna titta tillbaka senare när jag har mer tid.