Volvo 164 B30 kompressor och turbo Street and Strip
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Du är som gubben i lådan dycker upp när man minst anar.
M avgasbandage var inte dåligt kliade lite på kroppen innan jag var klar med det hehe jaja sånt man får ta jaja
M avgasbandage var inte dåligt kliade lite på kroppen innan jag var klar med det hehe jaja sånt man får ta jaja
Andre Persson
Har 2st volvo 164 en av dom är en 164E från 74 original bil 15000mil
och min leksak en 164 B30 prospark kompressor med hx55 turbo
- marmander
- Forumsberoende
- Kontakt:
JappAndre Persson skrev:Du är som gubben i lådan dycker upp när man minst anar.

Nu försvinner jag ett tag, ska dra till nästa hamn om ngn timma..
Man börjar nästan bli lite orolig för din bil, i värsta fall får man ta till flaskan

Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Får jag ställa frågan hur fästet för kompressorn ser ut? Har en liten kompressor själv som ska på B20n men den väger ju en del och jag är inte riktigt säker på hur jag ska få den att hålla sig på plats.

Tänkte förankra fästet i skruvhålen för bensinpumpen, fördelaren + uppe på toppen som jag ser att du gjort. Och sen bygga en "ram" under kompressorn vid utgångsflänsen som den kan "ligga" på... Tänkte kolla om du har nån briljant idé annars.

Tänkte förankra fästet i skruvhålen för bensinpumpen, fördelaren + uppe på toppen som jag ser att du gjort. Och sen bygga en "ram" under kompressorn vid utgångsflänsen som den kan "ligga" på... Tänkte kolla om du har nån briljant idé annars.
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Självklart får man fråga det sitter en i toppen som man ser på bilden sen sitter det 2 bulltar i blocket fd ac fästen sen har jag ett stag till rakt ner till servopump 4 totalt sitter som den vore gjuten på plats
Kan ta nån bild sen ska skruva lös kompressorn om några dagar
Vad har du för mått på kompressorn ?? det blir fort trångt och små marginaler tänk på att det ska gå få i tändkablarna, in och ut flås från kompressorn fråga mig hur jag vet det

Kan ta nån bild sen ska skruva lös kompressorn om några dagar
Vad har du för mått på kompressorn ?? det blir fort trångt och små marginaler tänk på att det ska gå få i tändkablarna, in och ut flås från kompressorn fråga mig hur jag vet det

Andre Persson
Hehe, ac har jag ingen och inte servo heller, så det gick ju inte så bra att kopiera den lösningen. Men ta gärna en bild när allt är loss sen... Om inte annat så för inspiration.
Ang. måtten så har jag de inte i huvet, men jag kan mäta lite om du verkligen är intresserad. Den är inte bredare än din, kanske något längre. Typ 1,5 liter per varv enl. Axel.
Jag kan dock inte tänka mig att det kan bli så trångt på den sidan motorn. Det värsta man har i vägen är ju bromsservot och möjligen styrsnäckan. Får väl kapa bort innerskärmen om den är i vägen. Batteriet försvinner ju illa kvickt till bagageluckan också, även om det inte är jättemycket i vägen. Planen är ju också att placera kompressorn så långt ner som möjligt innan det tar stopp för utloppet i styrsnäckan, så det finns utrymme på översidan för insuget (tänkte ha spjället före kompressorn).
Men hur ska du ladda? Turbon in i kompressorn eller nån slags Hilmersson-ventil?
Ang. måtten så har jag de inte i huvet, men jag kan mäta lite om du verkligen är intresserad. Den är inte bredare än din, kanske något längre. Typ 1,5 liter per varv enl. Axel.
Jag kan dock inte tänka mig att det kan bli så trångt på den sidan motorn. Det värsta man har i vägen är ju bromsservot och möjligen styrsnäckan. Får väl kapa bort innerskärmen om den är i vägen. Batteriet försvinner ju illa kvickt till bagageluckan också, även om det inte är jättemycket i vägen. Planen är ju också att placera kompressorn så långt ner som möjligt innan det tar stopp för utloppet i styrsnäckan, så det finns utrymme på översidan för insuget (tänkte ha spjället före kompressorn).
Men hur ska du ladda? Turbon in i kompressorn eller nån slags Hilmersson-ventil?
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Det ordnar nog sig på nått sätt ska ta lite bilder på min så du får se hur det ser ut men det dröjer nog några dagar ska till tyskland ett par dagar och laga trasigt flygplan 

Andre Persson
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Japp det är kl-racing WG jag känner inte nån som har en sån förutom du och jag men har sett några bilar som har sådana med några hundra hk.
Har inte hört eller läst nått dåligt om den men andra sida så är det ju ingen värsting wg man får ju vad man betalar för vet ju vars han bor i alla fall hehe.
Allt funkar ju olika på olika motorer och olika lösningar på rördragningar så man får nästan bygga och prova sig fram tycker jag går inte att läsa sig till allt har jag lärt mig i alla fall
Man vill ju inte dö nyfiken
Har inte hört eller läst nått dåligt om den men andra sida så är det ju ingen värsting wg man får ju vad man betalar för vet ju vars han bor i alla fall hehe.
Allt funkar ju olika på olika motorer och olika lösningar på rördragningar så man får nästan bygga och prova sig fram tycker jag går inte att läsa sig till allt har jag lärt mig i alla fall
Man vill ju inte dö nyfiken

Andre Persson