250dt problem.

En plats för olje-brännare!
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

250dt problem.

Inlägg av Figurt »

Ha satt 7mm pump på en 250d. Nu när man startar den får den alldeles förmycke diesel, pumpen är ställd på 21 grader.. Den ryker som f-n.. Och gå inge bra alls.. Vad kan de va för fel? ha bytt spridare.
Krille M http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58670" onclick="window.open(this.href);return false; <-- W123 300DT
Sportmerca
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 73
Blev medlem: tor okt 16, 2008 8:12 pm
Ort: Kornsjö
Kontakt:

Inlägg av Sportmerca »

Har du ställt den 21 efter??
För lagomt lite mycke diesel rök
http://www.garaget.org/sportmerca
w116 om606 7.5mm
w123 280ce
Escort-68 mk1
Escort-75 Estate
-62 Dodge Dart 500cui
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Inlägg av Figurt »

ja det ha jag, 21 efter..
Krille M http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58670" onclick="window.open(this.href);return false; <-- W123 300DT
Rapid
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: fre dec 11, 2009 7:53 pm
Ort: Ucklum

250td

Inlägg av Rapid »

Har du kollat så att pumpen stog rätt det är ju en liten pick som sticker upp på axeln i pumpen.och att motorn stog i rätt läge om den ryker grå- vitt och är svår startad står motorn ett halft varv fel.
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Re: 250td

Inlägg av Figurt »

Rapid skrev:Har du kollat så att pumpen stog rätt det är ju en liten pick som sticker upp på axeln i pumpen.och att motorn stog i rätt läge om den ryker grå- vitt och är svår startad står motorn ett halft varv fel.
jag låste pumpen i hålet på sidan.. startar hyffsat bra, men gå dåligt + att den ryker som fan, ska kolla färg ikv, svartgrå tro ja de är
Krille M http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=58670" onclick="window.open(this.href);return false; <-- W123 300DT
mb190d
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: ons maj 05, 2010 9:46 pm
Ort: Deje

250td

Inlägg av mb190d »

bytte själv pump min 250d och måste säga att det va ett rent helvete. låsklacken i pumpen kan vara feljusterad vilket gör att även om man sätter in pumpen låst med verktyget med motorn vriden till rätt grad så blir hela inställningen fel. 21grader efter skulle det va på min enligt philipsson. ingen turbo. det sluta med att jag fick stå och pröva mig fram mellan 30före och 30grader efter och tro mig efter så mycket skruvande och slitande med denna pump ut och in så är man rätt trött på det. min skulle stå 5grader före. notera skillnaden 5grader före gentemot 21grader efter. Den klacken stod ganska fel. Ett litet tips bara :) Hoppas du lyckas bättre än mig med det där iallafall :D

mvh Dennis
Skriv svar