Lh 2.4 till db37 adapter för megasquirt.

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
RickardP
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: lör feb 20, 2010 4:11 pm
Ort: Nora
Kontakt:

Inlägg av RickardP »

Okej, tack för mycket bra svar!
Är det någon som kan lägga upp vad ingången på stiften går till för till sensor/komponent?
Typ:
stift 1: Jord tps
stift 2: Signal tps
Stift 3: vattentemp
osv...

Vill ha mer info om detta :twisted: :thumbright:
Rickard Persson
070-4353595

Bmw 535 turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=43568
lechen_volvo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tor sep 24, 2009 3:23 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av lechen_volvo »

Prova å sök på goole först! var därifrån jag fick allt mitt ifrån början, går du bet å inte finner något så kan ja lägga upp de! Mvh Andreas
Användarvisningsbild
lyyski
Forumsberoende
Inlägg: 1832
Blev medlem: fre sep 24, 2010 11:36 pm
Ort: Borås

Inlägg av lyyski »

lechen_volvo skrev:Prova å sök på goole först! var därifrån jag fick allt mitt ifrån början, går du bet å inte finner något så kan ja lägga upp de! Mvh Andreas

Hadde gärna också velat veta alla pins på orginalkontakten , så man kan koppla in ms boxen genom den!
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

icklas skrev:Man kan väll ta vilken box som helst till lh2,4 oavsett nummer på boxen?, kontaktstycket är ju den samma?
bumpar min egen fråga:)
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Inlägg: 938
Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

ja, visst kan du det! :)
icklas skrev:
icklas skrev:Man kan väll ta vilken box som helst till lh2,4 oavsett nummer på boxen?, kontaktstycket är ju den samma?
bumpar min egen fråga:)
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Papper, penna och en multimeter med summer funkar ju om ni inte får tag på scheman. :P
Användarvisningsbild
RickardP
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: lör feb 20, 2010 4:11 pm
Ort: Nora
Kontakt:

Inlägg av RickardP »

Jag är inte så insatt i volvos olika system. lh 2.4= en box för bränsle och en för tändning?

Är det ett MS1 v2.2 som skulle vara det enklaste att börja med vi inkoppling mot originalhärva?
Rickard Persson
070-4353595

Bmw 535 turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=43568
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Inlägg av Grusbusen »

RickardP skrev:Jag är inte så insatt i volvos olika system. lh 2.4= en box för bränsle och en för tändning?

Är det ett MS1 v2.2 som skulle vara det enklaste att börja med vi inkoppling mot originalhärva?
Lh2.4 har separata boxar för bränsle och tändning.
Ingen större skillnad på på V2.2 eller V3 inkopplingsmässigt.
Välj MSII V3 direkt, om inte MSIII. MSI är ju trots allt snart 10 år gammalt...
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Inlägg av Grusbusen »

Har för mig att detta är lh2.4

Bild
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Användarvisningsbild
RickardP
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: lör feb 20, 2010 4:11 pm
Ort: Nora
Kontakt:

Inlägg av RickardP »

Är det inte enklare att bara koppla in v2,2 för att bara styra bränsle istället. Eller sitter boxarna (tänd. och bränsle) nära varandra?

Nicklas vill att bilen ska gå att besikta lätt och då är det ju en fördel om det går lätt att bara plugga ur MS:et och i med original-boxen igen.
Rickard Persson
070-4353595

Bmw 535 turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=43568
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

RickardP skrev:Är det inte enklare att bara koppla in v2,2 för att bara styra bränsle istället. Eller sitter boxarna (tänd. och bränsle) nära varandra?

Nicklas vill att bilen ska gå att besikta lätt och då är det ju en fördel om det går lätt att bara plugga ur MS:et och i med original-boxen igen.
Bränseboxen sitter på passagerarsidan, vid golvet typ vid passagerarens fötter. Tändboxen sitter vid rattaxeln så de sitter ju inte jättelångt ifrån varandra.
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

spelar ju iofs ingen roll vart boxarna sitter, bara å skarva med lite längre kablar från tändboxen.

får se vare blir av bilen till våren, kör ju ändå sugmotor i vinter..
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Här är en ganska trevlig lösning.

Kanske inte svar på någon fråga, men det kanske inspirerar.

http://www.garaget.org/?car=56099&image=1986636

"Grusbusen" lär veta mer om detta bygget :wink:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
RickardP
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: lör feb 20, 2010 4:11 pm
Ort: Nora
Kontakt:

Inlägg av RickardP »

Se där, vilken installation! Något likande borde man ju kunna få ihop.
Rickard Persson
070-4353595

Bmw 535 turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=43568
Användarvisningsbild
lyyski
Forumsberoende
Inlägg: 1832
Blev medlem: fre sep 24, 2010 11:36 pm
Ort: Borås

Inlägg av lyyski »

Efter att jag läst lite och jämfört både lh2,4 schemat och MS schemat så tror jag till och med att jag som inte är någon höjdare på el skulle kunna klara av att koppla in mset i orginalhandsken,


Detända jag igentligen undrar över är ju tändboxen och dess kablar?
Skulle underlätta med ett schema över bara tändboxen med.

Mvh
Skriv svar