BorgWarner EFR turbo
BorgWarner EFR turbo
http://www.full-race.com/articles/borgw ... os.html%22]the?ref=nf
A new generation of turbo’s are being developed and ready to be released at SEMA this year. They have been developed from the ground up by Full Race and Borg Warner.
They have tested them on various platforms, including a 2JZ. There initial results on a stock block 2JZ is 700whp with E85. The characteristics are a bit secret until their release.
But rumor has it that this one specific turbo (approx 68mm) reached positive boost at around 1800rpms and reached full boost of 24psi at 3800rpms. Using twin scroll.
What is awesome about these, other than there spool characteristics, is they have built into the turbo a BOV, dual wastegates, Boost Control, and shaft RPM electronics.
So you can use shaft (compressor speed) as your method of boost cut. They could be fitted with a BOV recirc kit for stock location. Down side is no more
BOV noise..lol! The specs as far as boost, spool, compressor wheel, turbines, is not hard fact. But by the end of the first week of November, all the specs will be announced,
as well as pricing.
A new generation of turbo’s are being developed and ready to be released at SEMA this year. They have been developed from the ground up by Full Race and Borg Warner.
They have tested them on various platforms, including a 2JZ. There initial results on a stock block 2JZ is 700whp with E85. The characteristics are a bit secret until their release.
But rumor has it that this one specific turbo (approx 68mm) reached positive boost at around 1800rpms and reached full boost of 24psi at 3800rpms. Using twin scroll.
What is awesome about these, other than there spool characteristics, is they have built into the turbo a BOV, dual wastegates, Boost Control, and shaft RPM electronics.
So you can use shaft (compressor speed) as your method of boost cut. They could be fitted with a BOV recirc kit for stock location. Down side is no more
BOV noise..lol! The specs as far as boost, spool, compressor wheel, turbines, is not hard fact. But by the end of the first week of November, all the specs will be announced,
as well as pricing.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Läste om det där för ett tag sedan.
Lite nyfiken på vad som är nytt.
Antagligen nya impellrar samt styrteknik
men att få positivt tryck vid 1800rpm och en ~68mm turbo är inte omöjligt med nån annan modern turbo heller.
En 2.2liters Audi har juh fullt ladd vid ~4500rpm med 67mm snurra.
så att en 3liters 6a kan ha fullt vid 3800 är ingen revolution, då de kan nyttja pulssplitt .
Lite nyfiken på vad som är nytt.
Antagligen nya impellrar samt styrteknik
men att få positivt tryck vid 1800rpm och en ~68mm turbo är inte omöjligt med nån annan modern turbo heller.
En 2.2liters Audi har juh fullt ladd vid ~4500rpm med 67mm snurra.
så att en 3liters 6a kan ha fullt vid 3800 är ingen revolution, då de kan nyttja pulssplitt .
Re: BorgWarner EFR turbo
Har nådd positivt trykk på en 1.9-liter Miata ved 1700rpm med en GT3076R, så hva var så fantastisk med det..?RWHP skrev:But rumor has it that this one specific turbo (approx 68mm) reached positive boost at around 1800rpms and reached full boost of 24psi at 3800rpms. Using twin scroll.

-Bjørn
Trevligt LG!
Vad ska de användas till?
Någon som vet ngn site där det finns mer info?
Den bästa jag hittat är från Supraforums:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... 116&page=8
/Erik
Vad ska de användas till?
Någon som vet ngn site där det finns mer info?
Den bästa jag hittat är från Supraforums:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... 116&page=8
/Erik
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Borg warners 'matchbot'
knappa i info och parametrar och se vad 'botten anna' kommer fram till =)
http://www.turbodriven.com/performancet ... index.html
knappa i info och parametrar och se vad 'botten anna' kommer fram till =)
http://www.turbodriven.com/performancet ... index.html
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
mycket internt läckage där. förstör flödet ut ur turbon också, men lätt att montera och så iallafall.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/