Krishell skrev:goltens.com driver med induktionshärdning. och så hemligt er nog inte den prosessen
tror du kan fråga dom så forklarar dom alt
Nej, menade inte att processen va hemlig. Men när jag lämnar veven på slipning så ombesörjer han härdningen oxå, men han ville inte berätta vart han lämnar den
Jag har tagit lite semester från bilen, åker massor hoj och bandagar med bladen nu. Så de går åt både och pengar att hålla den rullande Men jag har inte slutat tänka helt på wankeln
Någon som kan, eller vet någon som kan räkna på hur en splines-axel ska se ut för bästa hållfasthet? Jag tror inte det är splinesen som kommer paja egentligen, utan axeln. Därför vill jag behålla den så grov som möjligt, men ändå inte snåla på splines.
Min crashade axel efter mc-olyckan börjar bli okej, och det är dags att börja tänka på vinter-projektet igen!
Tegheim skrev:...hur en splines-axel ska se ut för bästa hållfasthet....
...min crashade axel efter mc-olyckan börjar bli okej...
Är man lite trött såhär på morgonen så kan det bli lite fel när man läser...
Splines... axel... olycka....
Jaa, lycka till! Undrar bara vad doktorn säger om detta?
Kul att du kommer igång med bygget igen iaf!
Nu ska jag somna om...
när det gäller splines tycker jag man mycket väl kan ta lite lärdom både från snöskoter utvecklingen i kedje drivningen som sitter på splinesade axlar
eller varför inte från jordbruks sidan av världen där det används humoungous med splines!
Så en frän grej man kan göra är att prata med nån som håller på eller bygger mycket dragracing snöskoter och liknande då dessa äldre gossar ofta svarvar egna drivaxlar som sitter i tunneln
Johannes wikström
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
I'm back! Har idag suttit och ritat lite på hur man ska avsluta axeln emot växellådan. Nållager, gängor, splines osv...
Är fortf helt borta gällande splines, men har fått svar från företag att dom gärna hjälper mig att tillverka dem. Dock hade jag gärna velat veta teorin bakom själv innan jag lämnar bort det.
Har tyvärr inga bild-bevis på att jag jobbar, men ni får helt enkelt tro mig