Hur får man bort bultar som bara dras runda?
Hur får man bort bultar som bara dras runda?
Skulle byta huv gångjärnen på min 940 igår, men fick inte bort skiten, 11ans nyckel var för liten och 12a var nästan för stor, fick bort 1st och dom andra runddrogs, har flera bilar på gården som jag kan ta av, skulle ju rent krast kunna ta rondellen och slipa bort skiten, men lite svårt att komma åt dom som sitter fast i karossen samt så vill jag inte använda rondell igentligen, för tänkte byta huven och ta en från skroten, och där kan man ju inte använda strömverktyg. Det är ju lite färg på bultarna också, frågan är om man ska pröva att ta sandpapper och försöka få bort färgen och sen typ fixa nån tumm hylsa som är imellan 11 - 12 om det finns. lr om man ska försöka med nån olja lr spray och skit.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: Hur får man bort bultar som bara dras runda?
du har inte en gasolbrännare modell handstorlek och värma lös dom? Batteridriven tigersåg?
Dänniz 073-8447664
Om de är runddragna är nog en papegojtång det bästa om det går att komma åt.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Ganska mycket laddtryck
- Sleeper_86
- Forumsberoende
Bultarna som håller huvgångjärnen i innerskärmen? Brukar aldrig vara någon problem å lossa, tar alltid mina med en lednyckel..
Men om skadan nu redan e skedd så pröva med en 6-kanthylsa istället, e ju lite trångt för att slå på något annat. I värsta fall kan man ju svetsa på en bit 15x15 fyrkantsrör (eller vad man nu har liggande) och lossa med skiftnyckel. Får man samtidigt lite hjälp av värmen från svetsen.
Och till skroten så kan jag väl bara säga ta med en 6 kanthylsa direkt om du är rädd för att rund dra något igen. Är 12 mm på dem.
Men om skadan nu redan e skedd så pröva med en 6-kanthylsa istället, e ju lite trångt för att slå på något annat. I värsta fall kan man ju svetsa på en bit 15x15 fyrkantsrör (eller vad man nu har liggande) och lossa med skiftnyckel. Får man samtidigt lite hjälp av värmen från svetsen.
Och till skroten så kan jag väl bara säga ta med en 6 kanthylsa direkt om du är rädd för att rund dra något igen. Är 12 mm på dem.
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
-
- För mycket laddtryck
-
- Forumsberoende
när man dragit nått runt ( har hänt många gånger ) så använd rör tången !
det lossar man fan allt med.
går det inte lossa med rör tång så är nog enda alternativet att svetsa på en mutter eller bult!
det lossar man fan allt med.
går det inte lossa med rör tång så är nog enda alternativet att svetsa på en mutter eller bult!
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
- JonasLinder
- Forumsberoende