Lynx 1260 trippel "the story"

Allt inom snöskotrar
Mekken
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: tis mar 10, 2009 10:11 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av Mekken »

Och jag som tyckte jag börjat bli lite grym efter att stått i en flerop nu 2 månader.

MEN efter att sett dina grejer sjönk självförtroendet något! :shock:


Ser mkt bra ut!! Fortsätt så. Ska bli kul att få höra första uppstarten sen :)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Mekken skrev:Ser mkt bra ut!! Fortsätt så. Ska bli kul att få höra första uppstarten sen :)
Den här tråden är bara en historisk återblick, den startades förra vintern, se i första inlägget så hittar du filmen jag gjorde. :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mekken
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: tis mar 10, 2009 10:11 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av Mekken »

Aha va kul :) Ska kolla den direkt!
Isakniemi
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: fre nov 05, 2010 3:37 am
Ort: Övertorneå

Inlägg av Isakniemi »

bcool skrev: Sjukt vackert bygge, hoppas tråden slutar bra! (jodå, jag har ju sett filmen. Men varför är det bara EN film...???)

Längtar efter uppdatering!
Hoppas tråden aldrig slutar.. Otroligt roligt att följa! :P
Bromsa är första tecken på rädsla!
Granlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: tis jul 13, 2010 7:15 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av Granlund »

Du är ju fan heltokig!
Jag älskar det:D
Erik Granlund
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Tackar tackar för allt beröm, kul att ni följer med i tråden fast ni bor så långt söderut.
Mekken skrev: MEN efter att sett dina grejer sjönk självförtroendet något! :shock:
Lugn det tar lite tid innan man lär sig tänka utanför bubblan, men när du väl kommer på vilken ordning saker ska bearbetas så blir du grym.
I mitt fall tog det ca 10-år, känns länge men jag kanske är trög :lol:

Bild
Sedan var det bara att montera veven i blocket, se även att stressplattan som änvändes då blocket svetsades även nu sitter på ytan för cylindrarna för att det inte ska kunna vrida sig när man drar ihop en sådan här lång skapelse.

Bild
Här synns det bättre :thumbright:

Bild
Sedan montrade jag det hemma svarvade tätningskyddet gick som en dans, och håldellningen stämmde bra mot blocket.

Bild
Provade sedan att montera dit variatorn, men där blev det stopp, den gick inte att rotera då man dragit åt variatorbulten. :(

Bild
Fick plana tätnings skyddet i svarven och montera försänkta skruvar sedan gick det bra.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Bild
Cylinder fots packningen blev 1.6 mm tjock för att blocket skulle få rätt höjd och rätt tider på avgasdurationen.

Bild
Kolvarna på plats dubbelring med 84mm borr wiseco nållager.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

går skotern än eller är den trasig?
Rocken´n roll
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Schlorven skrev:går skotern än eller är den trasig?
Japp blev 70 mil och ca 420liter :hihi:

Bild
Nu är motorpaketet färdigt.

Bild
Den är ganska myndig att bara titta på, Nästan synd att smutsa ner den i en skoter, gör sig bättre i bokhyllan. Men då hade hyllan behövt en förstärkning för denna klummp är heavy duty.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 206
Blev medlem: tis jul 10, 2007 4:50 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Johansson »

Sjuuukt stiligt bygge! :D
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

6 liter milen? Lite väl saftigt 8)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

The skrev:6 liter milen? Lite väl saftigt 8)
Det finns ett gammalt ordspråk "e han stark o duktig så gett han ju få maten"

Men visst håller jag med att det är lite väl mycket, även med reservdunk så kan man åka max 10 mil. Blir att fin justera lite detta år och föröka ta sig ner till 4 liter / mil. Då skulle jag vara nöjd.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Haha låter som om du legat varv på varv på skotercross banan :hihi:
Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
Dänniz 073-8447664
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Dennis Öhman skrev:Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
Vilket har vad med bygget av denna att göra? :)


Bränsleförbrukningen är ju ganska irrelevant på ett hobbofordon (om de nu inte tar sinnessjukt mycket), men räckvidden blir ju lidande och det är ju extremt trist.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

="Dennis Öhman"
Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
som att gämföra en micra och en cheva BB... vist går de billigt men det är en helt annan grej bara.

6 liter milen är ju billigt så kul som den maskinen är :thumbright:
Skriv svar