Lynx 1260 trippel "the story"
Den här tråden är bara en historisk återblick, den startades förra vintern, se i första inlägget så hittar du filmen jag gjorde.Mekken skrev:Ser mkt bra ut!! Fortsätt så. Ska bli kul att få höra första uppstarten sen
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tackar tackar för allt beröm, kul att ni följer med i tråden fast ni bor så långt söderut.
I mitt fall tog det ca 10-år, känns länge men jag kanske är trög
Sedan var det bara att montera veven i blocket, se även att stressplattan som änvändes då blocket svetsades även nu sitter på ytan för cylindrarna för att det inte ska kunna vrida sig när man drar ihop en sådan här lång skapelse.
Här synns det bättre
Sedan montrade jag det hemma svarvade tätningskyddet gick som en dans, och håldellningen stämmde bra mot blocket.
Provade sedan att montera dit variatorn, men där blev det stopp, den gick inte att rotera då man dragit åt variatorbulten.
Fick plana tätnings skyddet i svarven och montera försänkta skruvar sedan gick det bra.
Lugn det tar lite tid innan man lär sig tänka utanför bubblan, men när du väl kommer på vilken ordning saker ska bearbetas så blir du grym.Mekken skrev: MEN efter att sett dina grejer sjönk självförtroendet något!
I mitt fall tog det ca 10-år, känns länge men jag kanske är trög
Sedan var det bara att montera veven i blocket, se även att stressplattan som änvändes då blocket svetsades även nu sitter på ytan för cylindrarna för att det inte ska kunna vrida sig när man drar ihop en sådan här lång skapelse.
Här synns det bättre
Sedan montrade jag det hemma svarvade tätningskyddet gick som en dans, och håldellningen stämmde bra mot blocket.
Provade sedan att montera dit variatorn, men där blev det stopp, den gick inte att rotera då man dragit åt variatorbulten.
Fick plana tätnings skyddet i svarven och montera försänkta skruvar sedan gick det bra.
Det finns ett gammalt ordspråk "e han stark o duktig så gett han ju få maten"The skrev:6 liter milen? Lite väl saftigt
Men visst håller jag med att det är lite väl mycket, även med reservdunk så kan man åka max 10 mil. Blir att fin justera lite detta år och föröka ta sig ner till 4 liter / mil. Då skulle jag vara nöjd.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Vilket har vad med bygget av denna att göra?Dennis Öhman skrev:Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
Bränsleförbrukningen är ju ganska irrelevant på ett hobbofordon (om de nu inte tar sinnessjukt mycket), men räckvidden blir ju lidande och det är ju extremt trist.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
som att gämföra en micra och en cheva BB... vist går de billigt men det är en helt annan grej bara.="Dennis Öhman"
Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
6 liter milen är ju billigt så kul som den maskinen är
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/