Sävar moppe dyno tävligen (start sid 3)
Prova att shimsa på fjädrarna lite, eller så sätter du i ett par något tjockare mellanskivor på kopplingen.A.Jönsson skrev:Johan släng upp lite bilder på nya motorn du har.
Pallar transmissionen lite effekt ?
Tidiga zongzhen slirade lite på kopplingen med bigbore tex.
Utseende mässigt så ser min motor ut som en original T-rex, förutom att det är lite större kylflänsar på 165 kittet.
När det gäller transmissionen så håller 2010 växelådan fin fint (uppdaterad kulissrulle/skiftgafflar på 2010).
Gummidämparna i kopplingskorgarna är en svaghet på både Daytona och Zongshen 2010, så där kör jag med en mkt starkare eftermarknadsmodell (finns på min hemsida)
Johan Sundmar
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
Hojjteflonmats skrev:har du beställt nå gas system smokke??
din honda gillade ju det.![]()
mats



hur går d med din monster motor,e d uppstart snart? kom ihåg att filma när d är uppstart

jo höll på o fundera på om vi skulle ha nå skojjrejs framöver när asfalten börjar visa sig,typ raggarstart och grilla

mvh////
Senast redigerad av smokke den tis nov 23, 2010 6:41 pm, redigerad totalt 2 gång.
Pysarna i Umeå kör enl. följande:
http://pysarna.flizzi.se/Pysarna/common ... owPageID=1
http://pysarna.flizzi.se/Pysarna/common ... owPageID=1
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
raggar start å grilla låter som kul...smokke skrev:Hojjteflonmats skrev:har du beställt nå gas system smokke??
din honda gillade ju det.![]()
matshåller på o kikar runt lite oså har ja funderat lite med fredde oxå, så man får lite kött på benen, så jo d blir gas på den när ekonomin tillåter
har fått en ny rökar cylinder(hoppas ja) nu som ska moddas på så jobb o pyssel har jag en tid framöver
![]()
hur går d med din monster motor,e d uppstart snart? kom ihåg att filma när d är uppstart![]()
jo höll på o fundera på om vi skulle ha nå skojjrejs framöver när asfalten börjar visa sig,typ raggarstart och grilla![]()
mvh////
kolla upp.
http://www.boss-noss.com/pages/boss-noss-out-takes
hehe
mats
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
lite intresant läsning om dyno jet bänkar som brukar va mät standard. våran bänk mäter rå effekt på mersedes fäljen rakt av inga konstigheter eller omräkningar. jag vill inte starta nått dyno krig bara visa att man mäter effekt på olika sätt i denna värd. många blir lite besvikna då det inte blir nån "värsting" effekt i vår bänk.smokke skrev:hojj! den som lyckas bänka över 25hk med moppe i jensas bänk gör det jävligt bra,inte ens teflonet lyckas med detmvh///
hela artikeln i pdf http://www.factorypro.com/magazine/Spor ... rtman.html
"Makin' Hot-Rodding Honest"
or
This is the interview that explains how dynojet created inflated horsepower figures.
by Jeff Hartman
PDF of Makin Hot Rodding Honest
a V MAX.
All of the motorcycle magazine's hp numbers are based on a guy's marketing scheme to sell more dynos.
You mean that a lot of non-dynojet dynos had to install "dynojet inflation channels" to read higher than True hp? Yes. Almost everybody wants a high reading dyno.
And that's why some emulated "dj numbers" are so high? (because "they" are guessing)
And only one (as of May 2010) USA mc magazine has printed that yet?? It took a car magazine to first put it in print.
Wow. This is one of the most telling articles I've seen, lately....
Sports Car International, hmmm........ Shot them an email and no response.
Finally, on page 3 - the made up dj power figures explained. Funny they should use "Honest" in the title.......
So - the accepted dealership HP scale is the scale based on an inflated marketing claim by Yamaha on a super strong, sleeper V Max and dj didn't know that the Japanese generally add 14.6% t the observed crank reading and that was compared to the actual rear wheel hp... and he didn't like what the real number was, so he inflated it to 120, from the actual 90.
And now, the magazines are scammed into believing it's "correct" and will only accept inflated hp numbers in their magazines - and no longer the real, True HP numbers.
Since then, a dj dyno does not = Superflow does not = Fuchs does not = any other dyno that tries to clone a djhp number. Thanks a lot, dynojet.
True HP = no BS
Us???
It's almost ridiculous to see Factory Pro as, instead of the #1 choice of AMA carburetion that they were, that we somehow, according to the article, were the placers of full page magazine ads and nothing we did worked!!! Wow!! From what I remember, it was more like he got caught at Daytona sticking his dyno's temperature probe against the engine when he tested his own carb kits against the HRC and and our Factory Pro carb kits to get a really high SAE correction factor and almost getting into a fistfight with a racer who caught him doing it.
As far as full page magazine ads? That's an absolute fiction. Never, never, never did either Factory Pro OR Dynojet ever do a full page ad in a glossy periodical magazine!
I guess that you'd have to talk to Muzzy, Vance and Hines, American Honda and Yoshimura race teams and ask them......... Most of them used our carb parts at one time or another.
I wrote a letter to the editor pointing out some facts and am holding my breath that t gets printed!
(April 2006, still waiting....)
(And another letter Dec 2007 and still waiting.....)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
hojj!!intressant läsning:thumbright:
jag har inte heller tänkt o starta nått ´´dynokrig´´alls jens, för mig har det blivit årets höjjdare o få åka upp och träffas i din lagård,skön stämning och härliga gubbar...så som d ska vara helt enkelt
effekten som bänken visar spelar egentligen mindre roll huvudsaken man ser att d går uppåt lr neråt så att man filar och bygger åt rätt håll,jag har er att tacka för mycket ni är ett underbart gäng
Mvh///jokke


