När man ser det där så förstår man varför volvo har varit favoriten hos många svenskar på vintern, dom är ju gjord för vinter!!!
På den tiden så va man tvungen att kunna köra bil och inte som idag med alla jävla system som slår in bara det är en liten isplätt på backen... Nya bilar är ju så förbannat tråkiga!!
Ibland går det ju inte ens att stänga av systemen fast man tryckt på nån off knapp...
Perka skrev:När man ser det där så förstår man varför volvo har varit favoriten hos många svenskar på vintern, dom är ju gjord för vinter!!!
På den tiden så va man tvungen att kunna köra bil och inte som idag med alla jävla system som slår in bara det är en liten isplätt på backen... Nya bilar är ju så förbannat tråkiga!!
Ibland går det ju inte ens att stänga av systemen fast man tryckt på nån off knapp...
Personligen håller jag nog med The till stor del, visst går 240/740/940 bra att sladda runt med, men det finns andra bilar som är bättre balanserade och trots saknad av diffbroms beter sig mer bromsade än Volvos modeller. Det som talar för Volvo är väl tillgången på bilar och delar till bra kurs!
240 är inget direkt fel på, 740 är ju en styggelse.. Enda bakhjulsdrivna bilen jag kört med som jag helre skulle bytt mot fwd... Sladda är kul men ligga på konstant halvställ på grusväg när man kör till och från jobbet är ganska tröttande
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
The skrev:240 är inget direkt fel på, 740 är ju en styggelse.. Enda bakhjulsdrivna bilen jag kört med som jag helre skulle bytt mot fwd... Sladda är kul men ligga på konstant halvställ på grusväg när man kör till och från jobbet är ganska tröttande
Hmmm....personligen är 740 en favorit bil för min del,kan iofs bero på att den jag har nu sitter det en T5R motor i
The skrev:240 är inget direkt fel på, 740 är ju en styggelse.. Enda bakhjulsdrivna bilen jag kört med som jag helre skulle bytt mot fwd... Sladda är kul men ligga på konstant halvställ på grusväg när man kör till och från jobbet är ganska tröttande
De 240is jag kört fick man vrida ratten ordentligt för att få ut på ställ, då dom väl sladdade kom dom fort!
C Kadetten 58hk till trots sladdade då man ville, utan överdrivna rattmanövrar!
Håller med om att man kan bli lite less på att 740:n slänger å sladdar så fort man ska accelerera eller svänga i en korsning... Däremot tycker jag att den går som tåget då man väl fått upp farten. Men en sandsäck eller två i skuffen är ju att föredra
Sen kan de ju vara barnsligt skoj att bjuda upp till dans lite nu och då
Perka skrev:När man ser det där så förstår man varför volvo har varit favoriten hos många svenskar på vintern, dom är ju gjord för vinter!!!
jag så idag en kjärring skrev på Facebook at hon "körde av vägen, pga fel med antisläng(?) systemet" hahaha
G.Nauta skrev:Fråga Brian. Han vet!
^^
Tommy Johansen
Sulitjelma, Norge
75 244 v8 * 76 245 Tic * 88 245 TIC * 63 Cadillac deville * Pro Xr * 242VOC * 242TIC *
keuken405 skrev:Hmmm, mer lättsladdad bil än en 240 får men nog leta efter.Du ska nog köra framhjulsdrivet helt enkelt...
I så fall bör du komma ut ur ditt skal och se att det finns otroligt många fler bilar som är bakhjulsdrivna än just Volvos utbud! Och av alla dessa andra finns ett antal som är mer lätthanterade än t ex Volvo 240!