Lynx 1260 trippel "the story"
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jamen typ, bara att börja kapa. Men hur lägger man till en extra cylinder i E-tec motor styrningen, den nöten blir nog svårare att knäcka.Markus skrev:bara att fixa dig en 1260 e-tec till nästa år då
Jag tankar gärna 1260 O-tec med ett leende, då man får bra växlings kurs mot körglädjen så ser jag inget problem.

Vi fortsätter gissningsleken, Ämne stål Ø120 vad ska det bli ?
Det är inte Huvudmunstycket som man lätt kan tro

Men allt som vi ser nu, det är redan gjort? eller är det nya delar/förbättringar för den här säsongen?mattias skrev:Den här tråden är bara en historisk återblick, den startades förra vintern, se i första inlägget så hittar du filmen jag gjorde.Mekken skrev:Ser mkt bra ut!! Fortsätt så. Ska bli kul att få höra första uppstarten sen
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
kan ju tipsa om rotax nya 4taktare, 5 eller om det va 600 kubik, och drar under litern. fast hör väl inte riktigt hemma här??Dennis Öhman skrev:Haha låter som om du legat varv på varv på skotercross banan![]()
Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
riktigt manlig pjäs! imponerande fräskunskaper:)
600 ACE om jag inte minns felsixP skrev:kan ju tipsa om rotax nya 4taktare, 5 eller om det va 600 kubik, och drar under litern. fast hör väl inte riktigt hemma här??Dennis Öhman skrev:Haha låter som om du legat varv på varv på skotercross banan![]()
Ett tips är ju faktiskt nya e-tec skidoo och lynx 800orna, samma 600orna som fanns ifjol, dom går billigt och har bra prestanda faktiskt..
riktigt manlig pjäs! imponerande fräskunskaper:)

________Taaapppiinnaaavviiooo__________
-
- För lite laddtryck
Kör uteslutande med avgastemp och känsla, och även till stor del vilken färg snön får då man ger fullt. Har inte testat bredband lamda då den säkert skulle varit död för länge sedan.

Trigger hjul 6-1 med triggergivare och fäste i aluminium.

Trigger fästet provmonteras för att se....

Vart i motorblocket hålet för genomföringnen av triggergivaren blir.

Så här blev det, stabilt och med bra justeringsmöjlighet på spelet mellan trigger och hjul. Mattias kommentar "Enligt skolboken" när han fick se installationen av triggergivaren och det har bevisligen fungerat bra.

Trigger hjul 6-1 med triggergivare och fäste i aluminium.

Trigger fästet provmonteras för att se....

Vart i motorblocket hålet för genomföringnen av triggergivaren blir.

Så här blev det, stabilt och med bra justeringsmöjlighet på spelet mellan trigger och hjul. Mattias kommentar "Enligt skolboken" när han fick se installationen av triggergivaren och det har bevisligen fungerat bra.