Lynx 1260 trippel "the story"
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
man blir målslös av dina kunskaper
hoppas du får allt att lira och lyckas bromsa den nångång skulle vara skoj att se effekten i han.mvh morgan

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Sedan var det bara att fortsätta bygga, näst på tur blev ändringen av styrstången.

Orginal styrstången är byggd likt en borrsving för att passera raveklockorna, det funkar kanske med singel pipa men är ej kompatibelt med 3 pipor. Den får endast får rotera runt sig själv och inte svänga flera cm fram och tillbaka,det kan liknas vid en orm & ormtjusare, ingenting vågar vara i närheten.

Dessutom så går styrstången ner mitt i chassiet rakt framför mittencylinderns avgas utblås
För lite utrymme för att kunna gå med pipan runt stången.

Så det vara bara att kapa bort allt krokiga på styrstången och ersätta det med ett rör.

Styrstången sattes tillbaka i främre läget upptill och fästet nertill flyttades i sidled vilket tillsammans gjorde att den går fri från raveklockorna och även utblåset från cylindern mot början av pipan blev mycket bättre.

Orginal styrstången är byggd likt en borrsving för att passera raveklockorna, det funkar kanske med singel pipa men är ej kompatibelt med 3 pipor. Den får endast får rotera runt sig själv och inte svänga flera cm fram och tillbaka,det kan liknas vid en orm & ormtjusare, ingenting vågar vara i närheten.

Dessutom så går styrstången ner mitt i chassiet rakt framför mittencylinderns avgas utblås

För lite utrymme för att kunna gå med pipan runt stången.

Så det vara bara att kapa bort allt krokiga på styrstången och ersätta det med ett rör.

Styrstången sattes tillbaka i främre läget upptill och fästet nertill flyttades i sidled vilket tillsammans gjorde att den går fri från raveklockorna och även utblåset från cylindern mot början av pipan blev mycket bättre.
Ursäkta att jag lägger mig i, men det är inte styrstagen utan bara ett styrstag.Kadett4wd skrev:Nu har mao styrgeometrin blivit totalkass?
Om du har bara vinklat armen så den passar i styrstagen alltså.
Om det är så, så ska du för att behålla geometrin nyttja en pitmanarm.
Lite trångt i och med den ska vara precis bredvid.
Men i och med människan är analogisk så blir du antagligen van
Frågan om det ens är mätbart det styrgeometrin ändrats.
Fan Jonas du är inte bara kung på att bygga deltor du, kör hårt

/Tobbe
- Kadett4wd
- Forumsberoende
om styret är rakt på bilden så är det fel.
ni ser juh första styrarmen från styraxeln ut till första uniballen.
Den är vinklad säg 7-10 grader.
Det är mao olika lång slaglängd till var sida från centrum.
men som jag skrev,, människan är analog så det spelar ingen större roll.
Men om det arbetas nån gång på förbättringar så kan man juh tänka på den lilla grejen.
ni ser juh första styrarmen från styraxeln ut till första uniballen.
Den är vinklad säg 7-10 grader.
Det är mao olika lång slaglängd till var sida från centrum.
men som jag skrev,, människan är analog så det spelar ingen större roll.
Men om det arbetas nån gång på förbättringar så kan man juh tänka på den lilla grejen.
du har rätt Tobbe det är bara ett styrstag som går ner till pararell staget. Alltså går skidorna parallelt men jag förstår att att det blir olika max utslag åt sidorna, men där är man ju bara när man sladda runt pumpen på den lokala bensinkmacken. Tror nästan styrglappet äterupp geometrifelet.Tobbe O skrev: Ursäkta att jag lägger mig i, men det är inte styrstagen utan bara ett styrstag.
Frågan om det ens är mätbart det styrgeometrin ändrats.
/Tobbe
Slutdiskuterat !!!!
Patrick: Som det skrivs är det en kompromiss i styr-geometri, som i praktiken är försumbar eller enkel att leva med - vilket borde varit tydligt av det som skrivits tidigare. Bra att det poängteras dock, inget är perfekt.
Det är onödigt att diskutera vidare om trådskaparen önskar det, precis lika onödigt som bränsle-ekonomin som det talades om tidigare. Till skillnad från de flesta trådar här, så är det här mer en återblick på ett koncept som fungerar.
Det är onödigt att diskutera vidare om trådskaparen önskar det, precis lika onödigt som bränsle-ekonomin som det talades om tidigare. Till skillnad från de flesta trådar här, så är det här mer en återblick på ett koncept som fungerar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.