![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EVOLUTION 1
Gick väl aldrig riktigt som den skulle med de här grejerna, största anledningen var väl för att kolvringarna inte mådde så bra och att krysskilen på veven gick sönder lite för ofta.
-T04E/T3 turbo
-Hemmabyggt grenrör
-3" avgassystem
-440cc spridare
-Annan programvara
-Front monterad intercooler
-Walbro 255lph bränslepump
-Tial dumpventil
-K&N luftfilter
![Bild](http://www.zatzy.com/attachments/projekt/24602d1144317386-fr3drik-s4-2-2t-92-fran-67mm-78mm-turbo-zatzy-2.jpg)
![Bild](http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/Freddiesdeka002.jpg)
EVOLUTION 2
Bilen som aldrig byggdes haha, nästa alla grejer var köpta men så spåra det ur och allt såldes princip
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EVOLUTION 3
Block
-AAN 5-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 2.2 liters slagvolym, stressborrat till första över dimension
-JE kolvar med 8.8:1 kompförhållande, keramikbehandlad kolvtopp, coatade kjolar och ringgroove mellan första och andra ringland
-Total Seal gapless kolvringar
-Verdi vevstakar med ARP bult
-ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
-Stödgördel från CP-Service
-Diesel vevlager från 2.5L motorn
-Standard ramlager
-Modifierat oljetråg med skvalpplåtar
-Standard oljepump
-Fidanza aluminium svänghjul med ARP bult
-Hela vevpartiet viktat och balanserat
-Special designad vevhusventilation med omgjord 7A ventilkåpa
-Accusump pump på 2 liter för pre-oiling och surge
Topp
-Duktigt portad topp! (Tack till Patrick Wetterskog)
-Cat Cams kammar med 12 mm lyft och 280 graders duration på in och ut
-Ställbara kamdrev
-Solida tryckare
-Titanretainers
-Värre ventilfjädrar
-Inconel avgas och rostfria insugsventiler
-Nya styrningar och tätningar
Bränsle
-4.5L catchtank
-Weldon 2345-A bränslepump
-Weldon A2040 bränsletrycksregulator
-Weldon bränslepumps styrning
-Aeromotive 10 micron bränslefilter
-034 Motorsport AN10 fuelrail
-1600cc Precision bränslespridare
-AN8 matning från orignaltank till catchtank
-AN12 matning från catchtank till bränslepump
-AN10 matning från bränslepump till fuelrail
-AN8 retur från bränsletrycksregulatorn till catchtank
-AN10 retur från catchtank till orignaltank
-Slangar och kopplingar kommer från Goodridge
-Nitrous Express proton lustgas system, bestyckat för 100hk
Tändning
-034 Motorsport High Output tändspolar
-034 Motorsport High Output tändkablar
-Bosch F6DTC tändstift
Transmission
-SPEC steg 5+ koppling
-Standard 5-växlad låda
-Stumsvetsad mellandiff för konstant 50/50 drivning
-RedLine Heavy Shockproof i växellåda och diff
-034 Motorsport shortshifter, modifierad för ännu kortare lägen
Avgas/Insug
-CP-Service grenrör
-BorgWarner S375 turbo, 74.3/83.4mm turbin med a/r 1.10
-Tial MV-R wastegate med screampipe
-4' downpipe och 3.5' avgassystem
-CP-Service insug med cnc-fräst matchportad fläns mot toppen med orings tätning, vattenskuret plenum, cnc-svarvade fullradietrattar och 70mm billet spjäll
-CP-Service pop-off ventil
-3' aluminium tryckrör
-ProCharger dumpventil
Kylning
-BMPC intercooler, 4.5" tjock
-Ford vattenkylare
-Omgjort vattengrenrör
-2st 10' fläktar
Elektronik
-Nira i3+ motorstyrning
-STRI CS 60mm P/H&W 3 bars laddtrycksmätare
-STRI CS 60mm P/H&W avgastempmätar
-Innovate LC-1 DB bredbandslambda
-Kabelhärva ihop lödd av mig
Chassi/Bromsar
-Gula Koni stötdämpare med justerbar hårdhet
-H&R progressiva 40mm sänkfjädrar
-034 Motorsport motor och växellådsfästen (track density)
-Stålbussningar i fram och bakvagnsbrygga och bakre diff
-S6 fjäderben med standard bromsar
-Goodridge stålomspunna bromsslangar
-Rensad från ABS
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/220907006.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/220907005.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1659.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1713.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1712.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00099.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00098.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00097.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00095.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00094.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00093.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00092.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00090.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00089.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00088.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00086.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00085.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00084.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00083.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSC00082.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1953.jpg)
![Bild](http://i93.photobucket.com/albums/l69/Wetterskog/club.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2004.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2006.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2005.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2006.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1998.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1994.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN1996.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/Svnghjulfram.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/Svnghjulbak.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/Lamell.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/Tryckplatta.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2336.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2332.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2333.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2340.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2337.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2366.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2364.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2384.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2379.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2385.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2383.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2387.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2389.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2392.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2391.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2434.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2435.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2436.jpg)
![Bild](http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/DSCN2437.jpg)
FILM
MW Racing Audi S4 2.2T, test drive 0.9 bar
MW Racing Audi S4 2.2T, 608whp dyno with a slipping clutch