Placering av utgång för laddtryckskontroller

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
kretslopp
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: tor jul 20, 2006 8:13 am
Ort: Åre

Placering av utgång för laddtryckskontroller

Inlägg av kretslopp »

Jag är i färd med att montera en produkt från AEM för att styra laddtrycket.

Jag är lite brydd över om jag ska använda orginalsolenoidens utgång på insugslangen som sitter alldeles innan spjället efter intercooler.
Eller om jag ska göra om det var beskrivet i instruktionerna som också finns med här i videon här nedan vid 1min 05 sekunder.

Alltså om jag ska borra ett hål i kompressorhusets utgång och gänga 1/8" och sätta dit en NPT-nippel som sen solenoiden sitter i.

http://www.youtube.com/watch?v=8f5geWatdb4

Finns det en nackdel att göra så när man har intercooler och sånt därnt emellan?
Pug T16 (original än så länge)
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Inlägg av fugazi »

Trycket är högst i turbons utlopp och man får alltid ett tryckfall över ICn...
Användarvisningsbild
kretslopp
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: tor jul 20, 2006 8:13 am
Ort: Åre

Inlägg av kretslopp »

Ja det är så här jag hade som tänkt mig.

Bild

Det du skriver att man får tryckfall över IC är naturligt, det jag undrar över är huruvida det är dåligt för laddtrycksregleringen att ta ut övertrycket direkt på kompressorhuset.
Pug T16 (original än så länge)
Skriv svar